بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
باتوجه به روند افزایشی شاخص بورس در روز گذشته که ناشی از افزایش نرح ارز بود امروز معامله گران با احتیاط و بررسی بیشتری در بازار فعالیت می کنند.
کد خبر : ۱۹۰۴۳۷
بازار دستخوش احتیاط معامله گران

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته فعالان بازار سرمایه شاهد رشد  ۵۷۲۱ واحدی  شاخص و قرار‌گرفتن آن در ارتفاع ۲۰۱ هزار واحدی بودند که این امر رکوردشکنی و سورپرایزی بی سابقه برای اقتصاد کشور محسوب می شود اما امروز دماسنج بازار چندان رمقی نداشته و خستگی مفرط ناشی از فتح قله صعود اکنون در مسیر فرود قرار گرفته البته عرضه بیش از حد و سرسام آور یک سهم بانکی را نمی‌توان نادیده گرفت.

در این خصوص یوسف پاشانژاد مدیرعامل کارگزاری رضوی به خبرنگار بورس نیوز گفت: شاید برخی از سهم ها اصلاحاتی انجام دهند اما باتوجه به افزایش حجم نقدینگی در بازار و تحولات نرخ ارز هنوز برخی از صنایع بازار نیز روند روبه رشد را در پیش خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه شاید مدتی روند تعادلی در بازار برقرار و ورود و خروج نقدینگی نیز انجام شود، خاطرنشان کرد: روز گذشته حجم معاملات در بازار افزایش یافت که این امر رکودشکنی بی‌سابقه‌ای را برای بازار در پی داشت به همین دلیل بازار باید آمادگی لازم برای خروج نقدینگی در روزهای آینده را داشته باشد.

پاشانژاد با بیان اینکه باتوجه به رکوردشکنی بی سابقه بازار تحلیل‌گران باید با حساسیت بیشتری تصمیم‌گیری کنند، افزود: نباید توقع داشت که امروز نیز بازار جو هیجانی و روند افزایش قیمت ها را تجربه کند.

مدیرعامل کارگزاری رضوی تاکید کرد: باتوجه به روند افزایشی روز گذشته که ناشی از افزایش نرخ ارز بود امروز معامله‌گران با احتیاط و بررسی بیشتری در بازار فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به رشد بی سابقه بازار در روز گذشته نباید انتظار رشد دوباره شاخص در روز جاری را نیز داشت بلکه حتی ممکن است شاهد قرمزپوشی شاخص نیز باشیم.

پاشانژاد با اشاره به وضعیت سهام خودرویی ها در بازار گفت: سهام های گروه خودروسازی با ابهامات زیادی دست و پنجه نرم می کنند از سویی دیگر باتوجه به افزایش نرخ ارز و کمبود نقدینگی اکنون صنایع صادرات محور در تیررس توجه سهامداران قرار دارند اما پیش‌بینی می‌شود که باتوجه به تجدید ارزیابی دارایی ها نقدینگی به سمت این سهم ها نیز هدایت شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر