بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه و سهامی که در آن معامله می‌شود، چشم‌انداز و لبه اقتصادی کشور را نشان می‌دهد زیرا بیشتر شرکت‌های پذیرفته شده در این بازار، از شرکت‌های تاثیر گذار و بزرگ کشور هستند.
کد خبر : ۱۹۰۴۳۸

بازار سرمایه، چشم‌انداز و لبه اقتصادی کشور

به گزارش بورس نیوز، کوروش شمس درباره رشد بازار سرمایه در روز گذشته اظهار کرد: بازار سرمایه و سهامی که در آن معامله می‌شود، چشم‌انداز و لبه اقتصادی کشور را نشان می‌دهد؛ زیرا بیشتر شرکت‌های پذیرفته شده در این بازار، از شرکت‌های تاثیر گذار و بزرگ کشور هستند و از صنایع کلیدی و مادر همچون پتروشیمی، خودروسازی، بانکی، سیمان و غیره در آن حضور دارند.

وی افزود: بازار سرمایه کشور از قیمت‌های کامودیتی در جهان مانند مواد پایه، فلزی، پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهن، مس و غیره متاثر می‌شود. از سال گذشته تاکنون شاخص بورس به دلایل گوناگون مانند افزایش نرخ دلار و قیمت مواد پایه در بازارهای جهانی رشد بسیار خوبی داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مجموعه عوامل گفته شده سبب شرکت‌های بزرگ در بورس سودآوری فزآینده‌ای نسبت به دوره‌های قبل داشته باشند.

به گفته شمس، شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، فولادی، سنگ آهنی و بانکی بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص بورس به بیش از ۲۰۰ هزار داشته اند.

مدرس دانشگاه در پایان گفت: بازار سرمایه با توجه به نوع شرکت‌های مورد پذیرش و توان سودآوری این بنگاه‌ها گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر