بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
مدیرمالی «ثشرق» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

اثر قیمت‌گذاری دستوری در بازار مسکن

کاهش قیمت املاک در سایه آرامش بازار ارز و کاهش نرخ دلار محقق خواهد شد و قیمت گذاری دستوری، راه حل مناسبی نیست.
کد خبر : ۱۹۰۷۳۹
اثر قیمت گذاری دستوری در بازار مسکن

به گزارش بورس نیوز، ظاهرا قرار است هر گونه انتقال سند ملک منوط به نامه کارشناسی قیمت باشد و احتمال می رود ، ورود کارشناسان رسمی دادگستری به بحث قیمت گذاری املاک، منجر به کاهش قیمت مسکن شود. این در حالی است که مسکن در هفته های اخیر مجددا افزایش قیمت داشته و مالکان، مرتبا بر طبل گرانی می کوبند.

از سوی دیگر، سهم های گروه انبوه سازی که به رغم پرش قیمت املاک، از رشد بازار سرمایه در سال ۹۷ جا مانده بودند، امسال رشد مناسبی داشتند.
«ثشرق» هم از ابتدای سال جاری بازدهی ۲۵ درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در ۶ ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۹۷، با کاهش ۴۰ درصدی زیان نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

مصطفی دانایی مدیرمالی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در مورد بخشنامه مربوط به لزوم تعیین قیمت املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری خبری به ما نرسیده اما در هر حال معامله املاک حاصل توافق خریدار و فروشنده است و قیمت املاک را توافق طرفین معامله تعیین می کند. 

وی افزود: قیمت گذاری تکلیفی مسکن را راهکاری برای کاهش قیمت املاک نمی دانم. بحث احتمال تشدید فشار تحریم ها و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت املاک و بسیاری از کالاهای دیگر از جمله آسانسور و... شد. کاهش قیمت املاک در سایه آرامش بازار ارز و کاهش نرخ دلار محقق خواهد شد و قیمت گذاری دستوری، راه حل مناسبی نیست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
داربستی بر صورت‌های مالی این شرکت سرمایه‌گذاری مسکن؛

افت فروش منجر به زیان‌دهی در 6 ماهه نخست شد

داربستی بر صورت‌های مالی این شرکت سرمایه‌گذاری مسکن؛

افت فروش منجر به زیان‌دهی در 6 ماهه نخست شد

ارسال نظر