بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
مدیرعامل یک شرکت لبنی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

افزایش قیمت لبنیات اجتناب‌ناپذیر است/ حذف دلار و هزینه‌بر بودن تبدیل یوآن به یورو

احتمالا ظرف یک ماه آینده شاهد افزایش قیمت لبنیات در بازار خواهیم بود.
کد خبر : ۱۹۰۸۸۲
افزایش قیمت لبنیات اجتناب‌ناپذیر است/ حذف دلار و هزینه‌بر بودن تبدیل یوآن به یورو
به گزارش بورس نیوز، در خبرها آمده ارز دولتی برخی اقلام از جمله کره حذف شده؛ اما قیمت ها در ماه رمضان افزایش نخواهد داشت!

هایده علیمردانی مدیرعامل شرکت صنایع لبنی تین دامداران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تاثیر حذف ارز دولتی بر قیمت کره بیان کرد: حذف ارز دولتی قطعا موجب افزایش بهای تمام شده و به دنبال آن افزایش نرخ کره و تمامی محصولات وابسته به کره در بازار خواهد شد.

وی افزود: مشکل صنعت لبنی فقط حذف ارز دولتی کره نیست. با توجه به اینکه برای واردات اقلام مورد نیاز از سامانه نیما، به جای «یورو» به شرکت ها «یوآن» تحویل داده می شود و تبدیل یوآن به یورو هزینه بر است. صنعت لبنی به واردات و صادرات وابسته بوده و از نرخ ارز اثر می پذیرد. و ضمنا هزینه های مربوط بسته بندی و افزودنی هایی مثل پودر قهوه و... ، افزایش هزینه های حقوق و دستمزد و... افزایش چشمگیری داشته، صنعت لبنی ناچار به افزایش نرخ محصولات خود خواهد بود و احتمالا ظرف یک ماه آینده شاهد افزایش قیمت لبنیات در بازار خواهیم بود.

این فعال صنعت لبنی تاکیدکرد: افزایش قیمت لبنیات با هدف پوشش افزایش هزینه های تولید اعمال خواهد شد. افزایش قیمت اتفاق خوشایندی برای تولیدکنندگان لبنیات نیست؛ چرا که منجر به کاهش سرانه مصرف لبنیات خواهد شد. کما اینکه در حال حاضر هم تقاضای لبنیات در کشور سیر نزولی دارد.

علیمردانی ضمن اشاره به افزایش نرخ شیرخام اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ خوراک دام، قیمت شیرخام هم در حال افزایش است. در این شرایط، تولیدکنندگان آنقدر درگیر مشکلات خود هستند که مجالی برای رونق تولید و اجرای طرح های توسعه ای نمی ماند. امیدواریم قبل از آنکه تولید مختل شود، تدابیر لازم برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده اندیشیده شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
ماکارونی گران شد