بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
عملکرد «قنیشا» در مدت گذشته از سال مالی جاری، نشانه‎های مثبتی را حکایت می‎کند. در عرصه بازار سهام نیز وضعیت مطلوبی را دنبال می‎کند که بررسی‎ها نشان می‎دهد این روند ادامه‎دار خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۰۸۹۳

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «قند نیشابور» در فروردین ماه سال جاری 562 میلیارد تومان فروش انجام داد و به این ترتیب، مبلغ کل فروش محقق شده در دوره 7 ماهه، 82 میلیارد تومان رسید. این میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 21 درصدی را به معرض نمایش میگذارد.

شیرینی بازدهی زیر زبان سهامداران این قندی / شتاب بالای «قنیشا» در جاده سودآوری

البته از نگاهی دیگر، 82 میلیارد فروش در دوره 7 ماهه منتهی به فروردین 98 برابر با 97 درصد کل فروش دوره 12 ماهه سال مالی 97 است. بنابراین، میتوان از این شرکت قندی انتظار داشت که در پایان سال مالی 98 روند رو به رشد سودآوری که طی سالهای گذشته با شیب تندی آغاز شده، همچنان ادامه یابد. هرچند که تا دوره 6 ماهه توانسته پا را فراتر بگذارد و این امر را محقق کند.

شایان ذکر است که «قنیشا» تا دوره 6 ماهه موفق به تحقق 164 میلیارد ريال سود خالص گردید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، رشد 157 درصدی را حکایت میکند.

شیرینی بازدهی زیر زبان سهامداران این قندی / شتاب بالای «قنیشا» در جاده سودآوری

در نظرسنجی اخیر بورس نیوز، 42 درصد از مخاطبین اظهار داشتند که تمایل به خرید «قنیشا» دارند و در مقابل 58 درصد سمت عرضه را انتخاب کردند.

شیرینی بازدهی زیر زبان سهامداران این قندی / شتاب بالای «قنیشا» در جاده سودآوری

«قنیشا» در سال 97 بازدهی 172 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و در مدت گذشته از سال 98 نیز توانسته رشد قیمت 72 درصدی را به ثبت برساند که عملکرد بسیار قابل قبولی ارزیابی میشود.

این سهم 4 روز متوالی است که در صف خرید معاملات خود را پیگیری میکند و همچنان این موضع را حفظ کرده است.

این قندی چندی پیش 7 میلیارد تومان از محل سود انباشته بر سرمایه 20 میلیارد تومانی خود افزود. طبق آخرین گزارش مالی، سود انباشته شرکت 171 میلیارد تومان بود.

بهروزرسانی ماشینآلات و استفاده از ماشینآلات طرح توسعه جهت افزایش ظرفیت و همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب، از جمله برنامههای در دست اجرا است که در عملیات و فعالیتهای شرکت اثرگذار است و تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره‎برداری خواهد رسید.

با این اوصاف، سهامداری در «قنیشا» برای سرمایه‎گذاران تاکنون مثمرثمر بوده و به نظر میرسد روند سودآوری و فعالیتهای شرکت نیز کماکان در کانال صعود حرکت کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر