بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

صادرات غیرنفتی 33میلیارد دلاری به 15 کشور همسایه

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه‌های وزارت صمت در سال جاری گفت: در سال ۹۸ دو جهت‌گیری مهم داریم که در این میان تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه، بسیار مهم خواهد بود؛ به طوری که از ۴۴میلیارد دلار صادرات غیرنفتی، ۲۳میلیارد دلار آن به ۱۵کشور منطقه صادر شده است.
کد خبر : ۱۹۰۸۹۷

صادرات غیرنفتی 33میلیارد دلاری به 15 کشور همسایه

به گزارش بورس نیوز، سعید زرندی اظهار کرد: گروه فلزات اساسی نیز با سهم ۶.۱۵ درصدی و فرآورده‌های نفتی با سهم ۴.۵۲ درصدی جایگاه دوم و سوم را دارند و پس از آنها گروه استخراج کانه‌های فلزی با سهم ۳.۱۳۶ درصدی در زمره گروه‌های موثر در رشد شاخص‌های بورسی قرار دارد. به عبارت بهتر، بالاترین جایگاه در گروه‌های موثر بر رشد بازار سهام و معاملات بورس کالا متعلق به خانواده فلزات اساسی است و معاملات سهام و محصولات شرکت‌های این گروه در رشد شاخص‌های بورس و توسعه اقتصاد ایران نقش مهم و حائز اهمیتی دارد.

وی درباره برنامه‌های وزارت صمت در سال جاری افزود: در سال ۹۸ دو جهت‌گیری مهم داریم که در این میان تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه، بسیار مهم خواهد بود؛ به طوری که از ۴۴میلیارد دلار صادرات غیرنفتی، ۲۳میلیارد دلار آن به ۱۵کشور منطقه صادر شده است.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: جهت‌گیری دوم، شناسایی و اعلام مکان‌هایی است که باید سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد. از ۴۲ میلیارد دلار واردات، ۳۵درصد با حوزه صنعت و معدن در ارتباط است که ۶۴درصد معادل ۲۲ میلیارد دلار کالاهای واسطه‌ای و ۱۷درصد معادل ۵.۹میلیارد دلار کالاهای مصرفی و ۱۹درصد معادل ۶.۹ میلیارد دلار کالاهای سرمایه‌ای وارد شده است.

زرندی، درباره صدور مجوز تولید شمش فولادی ادامه داد: مجموع مجوزهای صادر شده از سوی وزارت صنعت و معدن برای تولید شمش فولادی، ۹۴.۴ میلیون تن بوده؛ درحالی‌که طبق طرح جامع صنعت فولاد باید در سال ۱۴۰۴ ، ۵۵میلیون تن فولاد تولید شود. این در حالی است که ظرفیتهای تولید شمش فولاد در کشور، اشباع شده مگر برای صادرات.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مجوزهای صادرشده ۴۳ میلیون تن کمتر از ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که چندان جدی نیست. ۵۱ میلیون تن بالای ۲۰درصد و ۲۲میلیون تن نیز بالای ۶۰درصد پیشرفت دارند که طی یکی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت و معدن و تجارت تاکید کرد: بنابراین قطعاً ما، از هدف تولید ۵۵ میلیون تن تولید فولاد در سال ۱۴۰۴ فراتر خواهیم رفت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا انجام می شود؛

بورس کالا میزبان عرضه 19کیلو شمش طلا

از سوی بورس کالا ابلاغ شد؛

تعیین حداکثر ثبت سفارش میلگرد

ارسال نظر