بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز نداریم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز در دستور کار این شرکت نیست.
کد خبر : ۱۹۰۹۴۱

به گزارش بورس نیوز، حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در خصوص پرداخت پول از سوی شرکت ملی گاز ایران به خزانه‌داری گفت: شرکت ملی گاز ایران یکی از خوش‌حساب‌ترین شرکت‌ها در مقابل خزانه‌داری است. ما در زمینه هدفمندی مصرف سوخت و سهم صندوق خزانه، هر آنچه را که لازم بوده است پرداخت کرده‌ایم و اکنون هیچ بدهی به این صندوق نداریم.


وی تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها را یکی از اولویت‌های گازرسانی در کشور دانست و گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز نداریم.

منتظرتربتی با بیان اینکه در پی راه‌اندازی سامانه هوشمند گاز هستیم، افزود: حدود ۲ ماه آینده طراحی نخستین آن به نتیجه می‌رسد، در زمینه کنتورهای هوشمند گاز نیز بخشی از طرح پایلوت را با موفقیت اجرا کرده‌ایم و بر اساس تجربه‌های ارزشمندی که در این زمینه به دست آورده‌ایم طرح کنتورهای هوشمند گاز و سامانه هوشمند گاز را به نتیجه نهایی خواهیم رساند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، میزان صادرات گاز ایران به ارمنستان با هدف تهاتر گاز و برق بر اساس آخرین رقم مورد توافق دو کشور در سال ۹۷ انجام می‌شود و اکنون تغییری ندارد.

منتظر تربتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر قیمت‌گذاری گاز ارسالی به نیروگاه‌ها تصریح کرد: تعیین قیمت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها بر عهده دولت بوده اما درباره نیروگاه‌ها آنچه که از قیمت نیز مهم‌تر است موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی است زیرا از نگاه شرکت ملی گاز ایران، نیروگاه‌ها گاز را به درستی مصرف نمی‌کنند .

وی ادامه داد: امیدواریم موضوع بهینه‌سازی و مدیریت مصرف گاز در نیروگاه‌ها به عنوان یک طرح مهم و جدی پیگیری شود. به اعتقاد ما، نیروگاه‌ها با بهره‌مندی از بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ می‌توانند برای بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصمیم‌گیری درباره صادرات ال‌ان‌جی را مربوط به شرکت ملی نفت دانست و توضیح داد: صادرات ال‌ان‌جی برای مقاصد دور در نظر گرفته می‌شود مانند بازارهای ژاپن اما کشورهای همسایه ایران اکنون از ظرفیت خوبی برای دریافت گاز طبیعی برخوردار هستند.

منتظر تربتی نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را فضای مطلوبی برای برقراری ارتباط بین بخش دولتی، بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و فعالان بازار اقتصادی و صنعتی عنوان کرد و گفت: از آنجا که اعمال تحریم‌ها علیه ایران جدی است برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت می‌تواند زمینه مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها باشد تا تکیه بر توان داخلی را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم به عنوان مثال اکنون در حال پیگیری تامین تجهیزات مورد نیاز بخش پالایشگاهی با استفاده از توان سازندگان ایرانی هستیم و به زودی از طریق مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران یک تفاهم‌نامه با بخش خصوصی و فناوری در این زمینه امضا خواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای اتمام گازرسانی روستاها

از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صورت گرفت؛

انتصاب های جدید در شرکت ملی نفت

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد:

نقش مهم تکیه بر تولیدات داخلی در تحقق شعار «رونق تولید»

ارسال نظر