بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
اجرای طرح جدید بانک صادرات امروز شروع شد؛

رونمایی از طرح «طراوت» بانک صادرات

طرح طراوت که اجرای آن با نامگذاری سال جدید با عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری همزمان شده است، حمایتی از تمامی زنجیره تولید و مصرف را مدنظر قرار داده است.
کد خبر : ۱۹۰۹۴۸

به گزارش بورس نیوز، طرح طراوت که اجرای آن با نامگذاری سال جدید با عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری همزمان شده است، حمایتی از تمامی زنجیره تولید و مصرف را مدنظر قرار داده است.

در قالب طرح طراوت، واحدهای تولیدی که محصولات خود را به صورت نسیه به خریداران در ازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار صادره توسط شعب بانک صادرات ایران بفروشند، می‌توانند از تسهیلات ریالی در قالب عقد خرید دین استفاده کنند. همچنین مصرف‌کنندگان نهایی کالاهای تولید داخل نیز می‌توانند با دریافت کارت اعتباری از بانک صادرات ایران نیازهای خود را برطرف کنند.

از جمله اهداف این طرح تسهیل در امر فروش محصولات واحدهای تولیدی (فروش به صورت نسیه حداکثر ٣٦٠ روز در قبال گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار بانک صادرات ایران به نفع واحد تولیدی)، تسهیل در امر خرید مواد اولیه واحدهای تولیدی (امکان خرید نسیه تا ٦ ماه در قبال اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار بانک صادرات به نفع فروشنده توسط واحدهای تولیدی)، تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی در قالب عقد خرید دین اعتبارات اسنادی گشایش‌شده در شعب بانک صادرات ایران، تأمین سرمایه در گردش از طریق گشایش اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار به اتکای اعتبارات اسنادی گشایش شده در شعب بانک صادرات ایران و افزایش تقاضای کل، برای خرید کالاهای تولید داخلی است.

اولویت دادن به بخش‌های تولیدی جهت استفاده از تسهیلات و تعهدات بانکی، تسهیل و تسریع در تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، افزایش سهم بخش تولید از اعتبارات بانکی (تسهیلات و تعهدات) و کاهش هزینه‌های تولید از طریق کاهش هزینه های مالی واحدهای تولیدی به واسطه استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار به جای تسهیلات بانکی از مزایای طرح طراوت برای مشتریان است.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی واحدهای تولیدی، فروشندگان مواد اولیه به واحدهای تولیدی، بنکداران و خریداران عمده محصولات واحدهای تولیدی و خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نهایی محصولات تولیدی از مشمولان این طرح محسوب می‌شوند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون مالی بانک صادرات ایران گفت:

کمک به کارآفرینان در سال رونق تولید

امضای تفاهمنامه بین موسسه خانه کتاب و بانک صادرات؛

معرفی اهل قلم به بانک صادرات جهت دریافت تسهیلات

ارسال نظر