بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
امروز در فرابورس معامله شد؛

افت قیمت «دی»، «افرا»، «ثغرب» و سمگا

امروز نمادهای «دی» و «افرا» با بیشترین رشد و «ثغرب» و «سمگا» با بالاترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.
کد خبر : ۱۹۱۱۳۰

افت قیمت «دی»، «افرا»، «ثغرب» و سمگا

به گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز سهامداران در مجموع دو بازار اول و دوم اقدام به جابه‌جایی یک هزار و 556 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 325 میلیارد ریال کردند و در بازار پایه نیز یک هزار و 218 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 673 میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت.

در این سه بازار در حالی که دو نماد «ثغرب» و «زبینا» متوقف شد، اما در مقابل نمادهای «لخانه»، «غویتا»، «اوان»، «فبستم»، «فنفت»، «افرا»، «ممسنی»، «لازما» و «دی» بازگشایی شدند.

شاخص کل نیز روز جاری افت بیش از 39 واحدی نزدیک به 1.5 درصد را تجربه کرد که عمده ریزش آن تحت تاثیر نمادهای «مارون» با 13.7 واحد، «هرمز» با حدود 7 واحد و «شراز» با تاثیر منفی 3 واحد قرار داشت. همچنین نمادهای «ذوب» و «دماوند» نیز تا سطح حداکثر 6 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند و از کاهش بیشتر این نماگر جلوگیری کردند.

امروز همچنین نمادهای «دی» و «افرا» با بیشترین رشد و «ثغرب» و «سمگا» با بالاترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

در این میان «ذوب» به عنوان پربیننده‌ترین نماد در فرابورس همچنین بالاترین حجم و ارزش معاملات را نیز در اختیار گرفت به طوری که در این نماد بیش از یک میلیارد سهم به ارزش حدود یک هزار و 909 میلیارد ریال دادوستد شد که عمده خرید و فروش سهام در این نماد به حقیقی‌ها اختصاص داشت.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز مجموع معاملات در سه ابزار اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به تغییر مالکیت 43 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 716 میلیارد ریال انجامید.

در تابلو اوراق بدهی امروز نماد «اخزا714» با قیمت معامله 920 هزار ریال به نرخ موثر بازده تا سررسید 20.8 درصدی رسید. «اخزا703» نیز با قیمت معامله 733 هزار ریال نرخ 24.1 درصدی را به ثبت رساند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ناظر بازار اعلام کرد:

توقف نماد معاملاتی «لازما ۱»

ناظر بازار اعلام کرد:

بازگشايي نماد معاملاتي«فنفت»

در سه ماهه منتهی به پایان سال۹۷ صورت گرفت؛

سودسازی ۳۱۱ ریالی «غویتا»

ارسال نظر