بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به شیطنت یکی از رسانه ها در متشنج کردن بازار و ادغامی که این روزها انجام آن برای برخی مدیران، کلاس محسوب می شود.
کد خبر : ۱۹۱۱۳۹
رسانه ای که آب به آسیاب دشمن ریخت

به گزارش بورس نیوز حال و هوای ماه رمضان و قیمت آش و حلیم آنقدر در فضای رسانه ها پررنگ شده که خبر مهم ممنوعیت کامل واردات سیمان ایران توسط کشور دوست و برادر به چشم نیامد. نکته جالب توجه آنجاست که به گفته فعالان بازار سیمان، عراق از برخی کشورهای عربی سیمان وارد می‌کند، ولی از مدت‌ها قبل واردات سیمان را ممنوع کرد و با ممنوعیت کامل واردات، دیگر امیدی به صادرات کلینکر هم نخواهد بود. اینکه چرا کشور دوست و برادر در روزهای سختی که فشارهای بین‌المللی بر ایران مرتبا افزایش می یابد، به صنعت سیمان ایران پشت می کند، جای سوال دارد.

رسانه‌ای که آب در آسیاب دشمن ریخت
یکی از خبرگزاری های مطرح، امروز خبری در خصوص "اقدامات متقابل ایران در واکنش به خروج امریکا از برجام" منتشر کرد و بعد از آنکه فضای بازارهای مالی و جو روانی کشور را متشنج کرد، خبر مذکور را حذف کرد! انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته...

رفقای دیروزی و شرکای امروزی قافله
ظاهرا سختگیری در اعطای مجوز باعث شده دلالان محل جدیدی برای حضور پیدا کنند و سراغ بازار سرمایه بیایند. طبق شنیده ها یکی از اعضای سابق هیات مدیره بورس با رفیق و همکار قدیمی خود سراغ یکی از ماکارانی سازان رفته و پیشنهاد داده در ازای کسر ۳۰ درصد از مبلغ، مجوز تامین سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومنی برای ماکارانی ساز جور کنند. به این ترتیب، با توجه به نفوذ این دو نفر که این روزها از نفوذ خود در سازمان حداکثر استفاده را کرده و بدون چک و چونه ۶۰ میلیارد تومن به جیب خواهند زد.

عرضه اولیه ای که منتفی شد
یکی از شرکت های پتروشیمی که مدت ها است زمزمه ورود آن در بازار سرمایه مطرح شده، نیامده دیپورت شد. قبل از این بارها در مورد اختلاف حساب های جدی در صورت های مالی این شرکت، صحبت شده بود.

بنویسید ادغام، بخوانید...
پارسال همین حدودها بود که بحث ادغام دو غول پتروشیمی داغ شد و هر کس از راه می رسید از مزایای ادغام می گفت. بعد از منتفی شدن این پروژه، ظاهرا آقایون دست از کار نکشیده و قصد دارند به هر قیمتی شده در رزومه کاری خود، یک ادغام هم ثبت کنند. ادغام که این روزها لفظ با کلاسی شده این بار به یکی از هلدینگ های سرمایه گذاری مطرح تحمیل شده که چندین شرکت پتروشیمی هم در زیرمجموعه خود دارد. باید دید مدیر با سابقه این هلدینگ که اتفاقا جزو پیشکسوتان فرابورس هم بوده و حسن شهرت خوبی دارد، دم به تله مدیران جویای نام می دهد و ننگ ادغام را می پذیرد یا نه.

پدرخوانده خندان و تفاله‌ای نثار بازار
حرف های نسنجیده پدرخوانده اهالی پاستور هم باعث شکل گیری صف های طویل برای ورود شرکت های پر ابهام شستا برای درخواست ورود به بازار سرمایه شده است. شرکت هایی که شیره آنها کشیده شده و تفاله ای بیش نمانده است. مثال بارز آن شرکتی است که به تازگی عرضه اولیه آن به مدد نامه وزیر مجوز گرفت و با کوهی از ابهام به خلق الله خورانده شد.


مقصر ریزش بازار کیست؟
یکی از صندوق های متعلق به تامین سرمایه آرمان طی دیروز و امروز نقش اصلی در شکل گیری نمودار های اصلاحی شاخص های بورس داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر