بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
اقدام مهم دیگر عقد تفاهم نامه با پتروشیمی نوری برای تامین و ارسال خوراک از طریق کشتی بود که به تازگی انجام شده است. این کار علاوه بر حل مشکلات حمل و نقل زمینی محصولات، به تأمین پایدارتر خوراک نیز کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۱۵۳۶
به گزارش بورس نیوز ، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی از برنامه‌ریزی برای خروج از حاشیه ضرر و رساندن شرکت به امکان تقسیم سود در سال 98 خبر داد.

محمدرضا علیمردان، گفت: با توجه به شرایط خاصی که در پتروشیمی فارابی وجود داشت، مهم‌ترین اقدامی که در سال 97 انجام شد تلاش برای تثبیت و تأمین پایدار خوراک برای واحد PA بود که با برنامه‌ریزی که انجام شد خوشبختانه موفق شدیم خوراک مورد نیاز را به‌طور مستمر تأمین نماییم.

وی افزود: در سال گذشته مجتمع پتروشیمی فارابی به علت مشکلات ناشی از تأمین مواد اولیه به‌طور متوسط 16 روز در ماه توقف تولید داشت اما خوشبختانه از دو ماه پایانی سال تاکنون با تلاش همکاران و برنامه‌ریزی صورت گرفته تنها 16 روز توقف تولید داشتیم که 9 روز آن بخاطر خرابی یکی از الکتروموتورها بود. 


وی خاطرنشان کرد: بیش از 46 درصد تولید کل سال گذشته پتروشیمی فارابی در 2 ماه پایانی سال 97 انجام شده است و در تمام این روزها تاکنون با حداکثر ظرفیت تولید داشته‌ایم.

علیمردان گفت: با حمایت بسیار خوبی که از سوی شستا و هلدینگ‌ تاپیکو در حال انجام است، در حال حاضر بیش از 1200 تُن اورتوزایلین که به عنوان ماده اولیه در پتروشیمی فارابی مصرف می‌شود را در مخازن و یا در حواله های قطعی خریداری شده آماده داریم و هیچ نگرانی از بابت تأمین خوراک وجود ندارد.

او اضافه کرد: شرکت پتروشیمی فارابی بیش از 2 سال بود که مشمول ماده 141 تبصره قانون تجارت بوده و عملاً ورشکسته به حساب می‌آمد. با تلاش هایی که با استفاده از قانون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، انجام شد و حمایت موثری که از سوی سهامداران شکل گرفت خوشبختانه در واپسین روزهای اسفند سال 97، شرکت از شمول این ماده خارج شد. اگر این اقدام در سال گذشته انجام نمی شد، شرکت می‌بایست مالیات‌های فوق‌العاده سنگینی را پرداخت می‌کرد که در شرایط خاص و ویژه‌ای که فارابی با آن مواجه بود ابداً امکان پذیر نبود.


علیمردان یکی از مهم ترین اقدامات سال 97 را در پتروشیمی فارابی، تلاش برای افزایش انگیزه پرسنل متخصص مجتمع پتروشیمی فارابی عنوان کرد و گفت: با تدبیر و پیشنهادی که از سوی دکتر رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) انجام شد، به نحوی برنامه‌ریزی کردیم که همکاران پتروشیمی را در تولید و اداره شرکت سهیم کنیم. بنابراین تیم جوانی از همکاران با انگیزه شرکت را رصد کرده و آنها را در کار مدیریت مجتمع دخیل کردیم که خوشبختانه نتیجه فوق العاده ای داشت.

وی همچنین گفت: اقدام بسیار خوبی که در سال 97 انجام شد تعیین تکلیف مشکلات مهندسی مخازن شرکت پتروشیمی فارابی بود.ما به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و مکان استقرار ویژه مجتمع و دسترسی مناسب به کریدورهای حمل و نقل دریایی، پتانسیل خوبی برای درآمدزایی از مخازن احداث شده داریم. متاسفانه این مخازن به دلیل مشکلات مهندسی مورد تایید منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر عملاً بلااستفاده رها شده بود. با پیگیری مدیرعامل تاپیکو و هماهنگی که با شرکت افق تأمین انرژی پارس انجام دادیم اقدامات مهندسی این مخازن در سال گذشته به اتمام رسیده و HSE منطقه ویژه نیز آنها را تایید کرده است.

علیمردان اضافه کرد: در حال حاضر مشغول تدارک انجام مزایده برای اجاره مخازن و نیز مناقصه برای انجام تعمیرات مورد نیاز به منظور رساندن به استانداردهای HSE منطقه ویژه هستیم که امیدواریم تا 2 ماه آینده برنده آنها مشخص شوند.

وی گفت: اقدام مهم دیگر عقد تفاهم نامه با پتروشیمی نوری برای تامین و ارسال خوراک از طریق کشتی بود که به تازگی انجام شده است. این کار علاوه بر حل مشکلات حمل و نقل زمینی محصولات، به تأمین پایدارتر خوراک نیز کمک خواهد کرد.

مدیرعامل فارابی همچنین تصریح کرد: با توجه به عمر زیاد تجهیزات کارخانه، قدم بعدی شناسایی و رفع گلوگاه‌های تولید مجتمع است تا بتوانیم از توقف ناخواسته تولید به خاطر مشکلات فنی جلوگیری کنیم.

علیمردان درباره مهم‌ترین برنامه‌های سال 98 پتروشیمی فارابی گفت: مهم‌ترین اقدام ما تلاش برای رساندن شرکت به حداکثر تولید است تا به سهامداران عمده خود ثابت کنیم این شرکت پتانسیل و ظرفیت تولید را دارد.

وی افزود: همچنین اجرای یک طرح توسعه را در برنامه داریم که جزئیات آن بعد از تصویب در هیات مدیره قطعاً از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. با اجرای طرح توسعه خواهیم توانست هرم سنی نامناسبی که در حال حاضر در پرسنل شرکت وجود دارد بهینه سازی نموده و از ظرفیت پرسنل متخصص شرکت در آن طرح بهره برداری نماییم.

علیمردان، گفت: آموزش منابع انسانی و تقویت بخش مهندسی یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزی شده برای سال 98 در پتروشیمی فارابی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
سهام6000هزاری و کردین 100خدا لعنتتون کنه