بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
علی رغم افزایش 13درصدی جمع کل درآمدهای این شرکت در سال مالی 1397، صورت‌های مالی حاکی از کاهش سود خالص شرکت شده است.
کد خبر : ۱۹۱۶۰۰
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، متاسفانه همانگونه که از شرکت های زیرمجموعه خودروسازان بزرگ کشور انتظار می رفت، کمک فنر ایندامین سایپا نیز که سال 1396 به ازای هر سهم 49 ریال سود خالص محقق کرده بود در سال 1397 با انتشار و شناسایی سودی حداقلی و 4 ریالی به ازای هر سهم، سهامداران خود را وادار به اتخاذ تصمیمی جدی کرد.

آیا سهامداران در پی اتخاذ تصمیم جدی می‌روند/ کاهش سودی که کمک‌فنر شکاند

علی رغم افزایش 13 درصدی و بیش از 230 میلیارد ریالی جمع کل درآمدهای این شرکت در سال مالی 1397، افزایش بهای تمام شده و هزینه‌های فروش ، عمومی و اداری و همینطور سایر هزینه‌های عملیاتی موجب کاهش سود خالص این شرکت شد.
از نکات قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت می‌توان به افت بیش از 400.000 عددی کمک فنرهای تیپ 62 و 67 در مقایسه با سال مالی 1396 اشاره داشت که به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از آن به دلیل کاهش چشمگیر تولید شرکت سایپا به عنوان اصلی‌ترین مشتری این شرکت نام برد.
از این رو، افزایش نرخ‌های فروش بیش از 50درصدی کمک فنر تیپ 62 به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت در این سال نیز نتوانست ضعف ناشی از کاهش چشمگیر فروش شرکت را پوشش دهد تا همچنان شاهد گزارش‌های ضعیف از شرکت‌های قطعه‌ساز باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قائم مقام مالی و اقتصادی سایپا:

مشکلی برای پرداخت سود سهامداران نداریم

گزارش‌ جالب توجه مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص اهالی جاده‌مخصوص؛

شامه سهامداران نسبت به خودرویی‌ها تیز باشد/ آیا ریسک را باید به جان خرید!

ارسال نظر