بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
در پایان معاملات روز دوشنبه انجام می شود؛

توقف تمامی نمادهای مندرج در بازار پایه

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت: این اقدام به منظور راه‌اندازی تابلوهای جدید این بازار تحت عنوان «پايه زرد»، «پايه نارنجي» و «پايه قرمز» صورت می‌گیرد و نمادهای بازار پایه‌ پس از انجام عمليات فنى و انتقال به تابلوهاي جدید، بازگشايي خواهند شد.
کد خبر : ۱۹۲۰۲۷

به گزارش بورس نیوز، بهنام محسنی درباره توقف نمادهاى مندرج در بازار پایه در پايان معاملات دوشنبه 20 خردادماه اظهار کرد: این اقدام به منظور راه‌اندازی تابلوهای جدید این بازار تحت عنوان «پايه زرد»، «پايه نارنجي» و «پايه قرمز» صورت می‌گیرد و نمادهای بازار پایه‌ پس از انجام عمليات فنى و انتقال به تابلوهاي جدید، بازگشايي خواهند شد.

وی افزود: نمادهايي که به دليل برگزارى مجمع يا انتشار اطلاعات حائز اهميت متوقف هستند، پس از ارائه اطلاعات لازم، بازگشایی می‌شوند.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران درباره طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس در سه تابلو جدید این بازار بیان کرد: ناشرانی که روزهاي تاخير در ارائه اطلاعاتشان مطابق با «دستورالعمل اجرایي افشاي اطلاعات شركت‌هاي ثبت‌شده نزد سازمان» بيش از 100 روز نباشد در تابلو «پایه زرد» قرار می‌گیرند به شرط آنکه دفعات عدم ارائه صورت‌هاي مالي این ناشران مطابق با دستورالعمل یادشده بيش از 2 مرتبه نباشد و همچنین حداقل يك صورت مالي حسابرسي‌شده ارائه کرده باشند.

محسنی در خصوص شرکت‌هایی که در تابلو «پایه نارنجی» درج می‌شوند، توضیح داد: شرکت‌هایی که در دوره مورد رسيدگي حائز شرايط تابلوهای پايه زرد يا پايه قرمز نباشند در تابلو پایه نارنجی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر در صورتی که اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانوني نسبت به هر يك از صورت­هاي مالي شركت اصلي يا تلفيقي گروه از نوع عدم اظهارنظر يا اظهارنظر مردود باشد، آن شرکت در تابلو پایه نارنجی درج خواهد شد.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران همچنین در خصوص شرایط شرکت‌هایی که در تابلو پایه قرمز قرار می‌گیرند، گفت:‌ ناشراني كه در دوره مورد رسيدگي حداقل يكي از 3 معیاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنم را دارا باشند، در تابلو پايه قرمز درج مي‌شوند: معیار اول آن است که رأي بدوي يا قطعي مراجع قضايي مبني بر ورشكستگي ناشر صادر شده باشد. معیار دوم نیز موقعیتی است که مجمع عمومي فوق‌العاده يا مراجع قضايي رأي به انحلال ناشر داده باشند. معیار سوم هم نیز مربوط به این است که ناشر در سررسيد دوره‌هاي رسيدگي حداقل سه سال مالي متوالي صورت‌هاي مالي حسابرسي‌شده ارائه نكرده باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران:

اجرایی شدن بازار پایه از سوی فرابورس اعلام می شود

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

تغییرات در دستورالعمل‌های بازار پایه نیازهای سرمایه‌گذاران

از اواخر خردادماه انجام می شود؛

معامله بازار پایه فرابورس در تابلوهای رنگی

ارسال نظر