بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار متشکل ارزی باید ایجاد و از چند نرخی بودن ارز در بازار جلوگیری شود. یکی از شروط تشکیل و رونق بازار متشکل این است که سامانه ارزی نیما و سنا کمرنگ شده و به سمت تک‌نرخی شدن حرکت کنیم.
کد خبر : ۱۹۲۰۸۱

بازار متشکل ارزی باید ایجاد شود

به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپورعلیشاهی درخصوص مصوبه بودجه 98 درباره تخصیص ارز به کالاهای اساسی، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی قرار است جلسه‌ای با مسئولان مربوطه درباره نحوه تخصیص ارز کالاهای اساسی و نرخ آن در سال جاری برگزار کند تا مشخص شود چه اقداماتی در این بخش صورت گرفته است.

وی افزود: در بودجه سال 98 تا پایان خرداد ماه به دولت فرصت داده شد تا درباره سازوکار نحوه تخصیص ارز کالاهای اساسی تصمیم جدی گرفته و سازوکارهای آن را اجرایی کند. در حوزه تامین کالاهای اساسی مردم نظارت‌های لازم صورت نگرفته و مسئولان ذیربط اذعان می‌کنند که در بخش تنظیم بازار اقدامات خوبی اجرایی نشده و کاستی‌هایی در این بخش وجود داشته است.

نماینده مردم شبستر در خانه ملت درخصوص بازار متشکل ارزی ادامه داد: این بازار باید ایجاد و از چند نرخی بودن ارز در بازار جلوگیری شود. یکی از شروط تشکیل و رونق بازار متشکل این است که سامانه ارزی نیما و سنا کمرنگ شده و به سمت تک‌نرخی شدن حرکت کنیم.

آقاپور تاکید کرد: ابتدا باید خانوارها و دهک‌های پایین جامعه شناسایی شوند و سپس سازوکاری اتخاذ شود که کالاهای اساسی مستقیم به دست خانوارها برسد و یا اینکه اقدامی همانند پرداخت یارانه‌ها به خانوارهای آسیب‌پذیر انجام شود.

وی بیان کرد: کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای تشکیل می‌دهد تا مشخص شود که دولت برای اجرای قانون بودجه 98 در خصوص تامین ارز دولتی برای کالاهای اساسی چه عملی انجام داده است. 14 میلیارد دلار ارز دولتی در بودجه سال 98 برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و تاکنون حدود 3 میلیارد دلار آن تامین شده، اما مشخص نیست چگونه تخصیص یافته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر دولت تا پایان خرداد ماه سازوکار پرداخت ارز دولتی به کالاهای اساسی و نحوه تامین آن را مشخص نکند کمیسیون اقتصادی گزارشی نظارتی در این باره تهیه و در صحن علنی قرائت می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بورس، یک منبع اطلاعاتی شفاف

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست:

استفاده از ارز نیمایی از فساد و رانت کم می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و مجاسبات مجلس گفت:

خروج 5،6 قلم کالای اساسی از فهرست دریافت ارز دولتی

ارسال نظر