بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس:

توزیع کوپنی کالاهای اساسی و سردرگمی وزارت صمت

نظر معاون بازرگانی وزارت صمت، نظر شخصی بوده، قانون مکلف کرده که کالاهای اساسی با توزیع کالابرگ الکترونیکی در اخیتار مردم قرار گیرد، نظر شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت با قانون بودجه سال 98 همخوانی دارد.
کد خبر : ۱۹۲۰۸۳

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا کاتب در خصوص اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای توزیع کوپنی کالاهای اساسی ندارد، اظهار کرد: نظر معاون بازرگانی وزارت صمت، نظر شخصی بوده، قانون مکلف کرده که کالاهای اساسی با توزیع کالابرگ الکترونیکی در اخیتار مردم قرار گیرد، نظر شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت با قانون بودجه سال 98 همخوانی دارد.

وی ادامه داد: آنچه مردم در توزیع کالاهای اساسی از دولت و حاکمیت انتظار دارند، توزیع این کالاها بر پایه عدالت است، بی‌انضباطی در بازار، قیمت‌گذاری و تامین کالاهای اساسی، مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم گرمسار در خانه ملت افزود: اگر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این باورند که میزان کالاهای اساسی در جامعه کفایت نیاز مردم را می‌کند باید با کنترل و نظارت دقیق بی‌انضباطی در نقاط مختلف کشور و شهرستان‌ها را از بین ببرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این باورند که میزان کالاهای اساسی در جامعه کافی بوده، از این رو لازم نیست با روش توزیع کوپنی کالاها به دست مردم برسد، اما بی‌انضباطی در توزیع نشان نمی‌دهد که میزان کالاهای اساسی درجامعه به قدر کافی وجود دارد.

کاتب درباره اینکه گوشت قرمز جزو کالاهای اساسی بوده که ارز یارانه‌ای دریافت نمی‌کند، بیان کرد: دولت موظف است برای به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم یارانه دهند، همچنین باید در مقابل بی‌انضباطی پاسخگوی ملت باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اینکه بگویند کالا وجود دارد اما توزیع کالا منضبط نباشد وبا قیمت‌های سرسام‌آور در بازار ارائه شود که قابل دسترس مردم نباشد حرف منطقی نیست مردم این را نمی‌پذیرند.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: قانونگذار دولت را مکلف کرده که برای تامین کالاهای اساسی از روش کالابرگ الکترونیکی بهره بگیرد و انتظارمان از دولت این است به تعهد خود طبق قانون عمل کند تا مردم این اندازه در مشقت و سختی قرار نگیرند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی در مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساماندهی بازار به اراده خاصی نیازمند است

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش نرخ دلار نیمایی ناجی شرکت های صادرات محور

ارسال نظر