بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
آنچه در مجمع سبحان دارو مطرح شد؛

رشد 44 درصدی سود ناخالص «دسبحان» در سال 97

مدیرعامل سبحان دارو گفت:در آمدهای عملیاتی این شرکت نسبت به سال مالی گذشته 23 درصد و سود ناخالص شرکت نیز رشد 44 درصدی را تجربه کرده است.
کد خبر : ۱۹۲۳۳۶

به گزارش بورس نیوز، غلامحسین مهرعلیان مدیرعامل شرکت سبحان دارو در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: تعداد محصولات تولیدی این شرکت در مجموع 128 و محصولات خدماتی نیز 10 مورد است.

وی با اشاره به کسب رتبه بالاترین تولیدکننده تعدادی محصولات دارویی کشور توسط سبحان دارو گفت: 406 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و تاکنون سبحان دارو اقدامات اجتماعی زیادی از جمله تصفیه پساب صنعتی کارخانه، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و افزایش ایمنی کارگران را نیز انجام داده است.

مهرعلیان خاطرنشان کرد: این شرکت در سال 56 تاسیس و در سال 62 به بهره برداری رسید و هم اکنون سرمایه شرکت 103 میلیاردتومان است.

مدیرعامل سبحان دارو با بیان اینکه در آمدهای عملیاتی این شرکت نسبت به سال مالی گذشته 23 درصد و سود ناخالص شرکت نیز رشد 44 درصدی را تجربه کرده است، افزود: در سال مالی گذشته فروش ریالی قرص و دراژه 40 درصد، کپسول 3درصد، پمادوکرم نیز رشد 35 درصدی راتجربه کردند تا جایی که 95 درصد فروش شرکت در سال گذشته به قرص و دراژه اختصاص یافت.

وی با اشاره به صادرات 9 قلم دارو در سال مالی گذشته گفت: اگرمحدودیت های وزارت بهداشت اعمال نمی شد میزان بیشتری دارو صادر می شد.

مهرعلیان خاطرنشان کرد: ساخت انبار مطابق با اصول GMP به متراژ 4800 مترمربع، خرید یک دستگاه ماشین بلیسترینگ و کارتونینگ و خرید یک دستگاه بخار از جمله های برنامه های این شرکت برای سال 98 محسوب می شوند.

مدیرعامل سبحان دارو ادامه داد: ساخت اتاق آبساز و آماده سازی محل نصب تجهیزات آبسازخریداری شده، نصب و راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ سایت نیمه جامدات، نصب و راه اندازی سیستم کنترل پر و خالی بلیستر و نصب و راه‌اندازی دستگاه کوتر دراژه از جمله اقدامات انجام شده توسط شرکت سبحان دارو در سال 97 محسوب می شوند.


رشد 44 درصدی سود ناخالص «دسبحان» در سال 97



براساس این گزارش، در ادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس شرکت قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:


استراتژی های شرکت:


· حفظ خطوط تولید موجود

· توسعه خطوط و افزایش ظرفیت های تولیدی با اجرای پروژه های در دست اجرا و آتی

· تولید محصولات تحت لیسانس شرکت های معتبر اروپایی

· توسعه جغرافیایی بازار

· استقرار GMP در خطوط تولید

· توسعه منابع انسانی

· افزایش فروش و قرار گرفتن در رتبه هفتم شرکت های برتر دارویی در افق 5 ساله



سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 مبلغ 1030 میلیاردریال منقسم به 1030 میلیون سهم بانام یک هزارریالی، تماما پرداخت شده است.

رشد 44 درصدی سود ناخالص «دسبحان» در سال 97



شرکت از منظر بورس اوراق بهادار


وضعیت سهام شرکت طی سال جاری و سه سال اخیر به شرح زیر است:

رشد 44 درصدی سود ناخالص «دسبحان» در سال 97



رشد 44 درصدی سود ناخالص «دسبحان» در سال 97

سود انباشته در پایان سال 97


رشد 44 درصدی سود ناخالص «دسبحان» در سال 97


براساس این گزارش، در پایان این مجمع 670 ریال سود به ازای هر سهم تخصیص یافت و حق حضور و پاداش اعضای هیات مدیره نیز 13.333.333 ریال و 2778 میلیون ریال در نظرگرفته شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر