پربیننده ترین عناوین
کد خبر: ۱۹۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: ظرفيت سالانه ايران‌خودرو ديزل 30 تا 35 هزار دستگاه بوده كه در حال حاضر به دليل برخي مشكلات بهره‌برداري از تمام اين ظرفيت امكانپذير نيست.

به گزارش بورس نیوز،‌ مهدي يونسيان رشد 70 درصدی توليد سال 97 نسبت به 96 اظهار کرد: ظرفيت سالانه ايران‌خودرو ديزل 30 تا 35 هزار دستگاه بوده كه در حال حاضر به دليل برخي مشكلات بهره‌برداري از تمام اين ظرفيت امكانپذير نيست.

وي افزود: برنامه توليد امسال ايران خودرو ديزل را توليد 4 هزار دستگاه خودرو بوده و انواع كاميون، كشنده، كاميون سبك، پيكاپ، ون، ميني‌بوس و اتوبوس در سبد توليدات اين شركت قرار دارند.

يونسيان ادامه داد: ايران خودرو ديزل تنها شركت ايراني است كه توان توليد انوع محصولات تجاري و سنگين و نيمه سنگين باري و مسافري را به صورت همزمان دارد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده را از برنامه‌هاي مهم اين شركت محسوب و بیان کرد: با توجه به نبود بودجه كافي براي نوسازي و خريد اتوبوس از سوي شركت اتوبوسراني، ايران خودرو ديزل بازسازي اتوبوس‌هاي فعلي ناوگان اتوبوسراني را در دستور كار قرار داده است.

وی بیان کرد: صرفه اقتصادي و صرفه‌جويي در منابع مالي از مزاياي اين اقدام است. بازسازي اتوبوس و تبديل آن از شرايط فرسودگي و آلايندگي بالا به خودروي داراي استاندارد آلايندگي يورو 3 و 4 بودجه‌اي كمتر از يك سوم خريد اتوبوس نو نياز دارد كه ايران خودرو ديزل با توجه به محدوديت منابع مالي و مشكلات نقدينگي اين روش را در دستور كار قرار داده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل تاکید کرد: توان خريد و نوسازي ميني‌بوس و اتوبوس در شركت‌هاي خصوصي وجود ندارد. توان نوسازي در اين بخش توسط ايران خودرو ديزل سالانه 2 هزار دستگاه  است. اتوبوس شهري در اقتصاد و ساختار حمل‌ونقل ايران به گونه‌اي است كه نوسازي آن نيازمند حمايت مستقيم دولت و اختصاص بودجه و تسهيلات مناسب است.

يونسيان درباره واردات اتوبوس های کارکرده خاطرنشان کرد: واردات اتوبوس كاركرده اقدامي غيرتخصصي و عجولانه محسوب می‌شود. هر اتوبوس وارداتي دست دوم نيازمند شبكه خدماتي، ابزار مخصوص، آموزش نيروي انساني و قطعات يدكي كه مستلزم سرمايه‌گذاري سنگين و قابل توجهي است.