بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
یکی از نقاط قابل تامل فصل‌های جدید، نوبرانه‌های آن بوده و البته نوبرانه فصل‌مجامع ، برگزاری مجمعی در روز جمعه و تعطیلی بوده که به همت مسئولان پس از 6بار لغو، این مورد نیز محقق شد.
کد خبر : ۱۹۲۳۷۲
ید طولای «شلیا» در لغو مجمع/ سرو مرغ بریان در روز تعطیلی ملاصدرا!

به گزارش بورس‌نیوز، لغو مجمع به یک بیماری اپیدمی برای شرکت مواد ویژه لیا تبدیل شده و شاید کمتر شرکتی باشد که چنین وضعیتی را تجربه کرده باشد.

شاید موضوع از استعفای رییس هیات مدیره و لغو مجمع عمومی عادی «شلیا» و تصمیم گیری در خصوص اعضای هیات مدیره که قرار بود روز ۲۹ ام بهمن ماه برگزار شود، حواشی بسیار به همراه داشت. 

مجمع قبلی این شرکت در ۲۸ ام آذرماه نیز به حد نصاب نرسید و برگزار نشد. اما این تمام ماجرا نیست. صورت های مالی سال مالی منتهی به پایان مردادماه ۹۷ شرکت، به دلیل مغایرت نرخ فروش محصولات با اساسنامه و بهای تمام شده و مغایرت واریزکنندگان وجوه با خریداران محصول و... توسط حسابرس تایید نشد و مهر عدم اظهار نظر حسابرس بر پیشانی شلیا نشست. 

به دنبال عدم رفع مشکلات این شرکت، ناشر روز سوم بهمن ماه برنامه خود را جهت رفع دلایل لغو پذیرش به هیات پذیرش ارایه کرد و با تصمیم این هیات، ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده درفرابورس ایران لغو و «شلیا» به تابلوی "ب" بازار پایه فرابورس منتقل شد!

این شرکت که دارای سال مالی منتهی به مرداد ماه است، در دو نوبت آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه را منتشر کرد. به طور کلی «شلیا» ید طولایی در لغو مجامع دارد.

سکانس اول «چهارشنبه ۲۸آذر ماه ۹۷»
مجمع عمومی به حد نصاب قانونی نرسید و به زمانی دیگر موکول شد.

سکانس دوم «چهارشنبه ۲۸آذر ماه ۹۷»
مجمع فوق العاده جهت انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شد اما به حد نصاب قانونی نرسید.

سکانس سوم«یک شنبه ۲۸بهمن ماه ۹۷»
در نوبت بعدی، مجموع عمومی عادی سالیانه با حاشیه های فراوان، به صورت کامل برگزار نشد. در آن مجمع، برخی اعضای هیات مدیره به یک‎باره استعفا دادند و مجمع از حالت رسمی خارج شد و نیمه تمام باقی ماند. 

سکانس چهارم «دوشنبه ۲۹بهمن ماه ۹۷»
مجمع فوق العاده یک روز قبل از برگزاری لغو و تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات به زمانی دیگر موکول شد.

سکانس پنجم «دوشنبه ۲اردیبهشت ماه ۹۸»
زمان برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده در یک زمان اعلام شد تا در یک روز علاوه بر تصویب صورت‌های مالی، اعضای هیات مدیره انتخاب شوند. در این تاریخ مجمع برگزار شد اما اینبار نیز به حد نصاب قانونی نرسید.

ید طولای «شلیا» در لغو مجمع/ سرو مرغ بریان در روز تعطیلی ملاصدرا!

سکانس ششم «جمعه ۱۳اردیبهشت۹۸»
پس از کش و قوس های فراوان، سهامداران «شلیا» در روز جمعه! به استقبال مجمع عمومی و فوق العاده رفتند و بالاخره اعضای هیات مدیره با جابه‌جایی دو عضو، مشخص شدند. در مجمع عمومی نیز حداقل سود ممکن بین سهامداران تقسیم شد.

حال سوال اینجاست که در روز جمعه کدام یک از اعضای بورس در مراسم کله‌پاچه‌خوران این مجمع حضور داشتند یا اینکه مرغ بریانی که این مجمع پخته چگونه روز جمعه بدست سازمان بورس رسیده است.

نماینده قانونی سازمان بورس در روز تعطیل آیا در این مجمع حضور داشته یا باردیگر از بند "پ" برای تایید این مجمع استفاده شده است؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
سهامداران شركت با توجه به تخلفات مديريت ، از طريق ماده ١٣٦ قانون تجارت در تاريخ ١٣٩٨.٠١.٠٧ اقدام به برگزاري مجمع فوق العاده جهت انتخاب اعضاء هيات مديره كردن كه با شركت ٨٨ درصد سهامدارن تشكيل شد و هيات مديره جديد انتخاب شد ولي مديريت متخلف قديم ( محمد ميرزايي و آرش فرهادي ) باز اقدام به برگزاري مجمع در روز جمعه مورخ ٩٨.٠٢.١٣ كردن كه يك تخلف آشكار ميباشد و با ٣٤ درصد شركت كننده كه فقط خودشان حضور داشتن و ٥ عضو هيات مديره رو انتخاب كردن .

واقعا معلوم نيست نهادهاي ناظر اينجا چه نقشي دارن !!!!!؟؟؟؟؟؟
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
جا داره سايت پر بيننده بورس نيوز در مورد مجمعي كه در تاريخ ١٣٩٨.٠١.٠٧ توسط سهامدارن كه به واسطه ماده ١٣٦ برگزار شده و ٨٨ درصد سهامداران شركت كرده بوده اند هم خبر منتشر كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
فساد در شرکت شلیا موج میزنه....‌پرونده تو شعبه ۵ مفاسد اقتصادی وپول شویی زیر نظر قاضی روشن در حال پیگیری است.....بقول شاعر و به زبان یکی از کم فروشان...بار کج به منزل نمیرسه.....سهامداران صبور باشند..سهم به قیمت واقعی خودش ۳۰۰۰هزار تومان میرسه...
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
سلام
به اصل قضیه نگاه کنیم سازمان بورس دیدگاههایی داردکه تامل برانگیزاست وخودرادرخصوص گزارش شرکتهامبرای ازمسئولیت میداند.
امااگرمثلاپدیده مشهدکه چندین سال خارج ازبورس سهامش دادوستدمیشدسازمان بورس هیچگونه اعتراضی نداشت تاجاییکه منافعش بخطرافتاد(ساختمانیهای مفلوک بورس)پدیده رابه ثلابه کشیده ازعرش به فرش کشاند.
مدیرانیکه چندین بارتخلف کرده اندچرانبایدازطریق ناظرشرکتهامواخذه شوندویابه دادگاه فراخوانده شده وحسابهایشان عاری ازنظارت باشدتااینکه مدیرخاطی یکباره سرازکانادادربیاورندیاانقدرجسورباشندکه تصمیمات خلاف قانون بگیرندکه گرفته اند.
پیشگیری ازجرم بایدفراگیرباشدنه افرادی خاص از طبقه اسیب دیده اجتماعی که باعث وبانی ان وجوداینگونه مدیران دراجتماع میباشد.