بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
معاون اول رئیس جمهوری گفت: باید فضا را برای فعالیت‌های سازنده در مسیر مقابله با تحریم‌ها آرام و امن کنیم و همه ظرفیت‌ها را در جبهه مقابله با جنگ اقتصادی پای کار بیاوریم
کد خبر : ۱۹۲۳۸۳

به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگیری، اظهار کرد: درست است که با شرایط تحریم مواجه هستیم، اما هنر مدیریت این است که از دل محدودیت‌ها فرصت خلق کند.

وی افزود: در این جنگ اقتصادی و فشار همه‌جانبه دشمن نباید مسئولانی را که به دنبال بهره‌گیری حداکثری از توانمندی‌های داخل کشور هستند در جبهه‌های مختلف داخلی نیز درگیر کنیم و فضا را برای عمل آنها محدود کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: امروز وزیر نفت و کارکنان این وزارتخانه در خط مقدم در جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار دارند و باید برای تلاش‌هایشان آرامش داشته باشند تا بتوانند حتی یک بشکه بیشتر نفت تولید و صادر کنند.

جهانگیری توضیح داد: باید فضا را برای فعالیت‌های سازنده در مسیر مقابله با تحریم‌ها آرام و امن کنیم و همه ظرفیت‌ها را در جبهه مقابله با جنگ اقتصادی پای کار بیاوریم، یا اینکه در برابر دشمنان سر تعظیم فرود بیاوریم. هر عقل سلیمی تایید می‌کند که کار منطقی تعظیم و تکریم در برابر مردم خودمان است.

وی ادامه داد: امروز هر تصمیمی برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی اتخاذ شود باید با حمایت همگانی اجرا شود، نه اینکه در مسیر اجرای آن اخلال به وجود آوریم می‌شود از دل همین شرایط سخت نیازمندی‌های توسعه کشور و معیشت بهتر مردم را تامین کرد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: حمل‌ونقل عمومی از جمله حوزه‌های پیشران تولید بوده که نوسازی و توسعه آن ده‌ها مشکل کشور از جمله مصرف بالای سوخت و آلودگی هوا را حل می‌کند، اگر کامیون‌های فرسوده فعلی کشور نوسازی شوند می‌توانیم حدود نیمی از تولید فعلی بنزین و گازوئیل کشور را صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محورهای مهم مورد توجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در عرصه حمل‌ونقل عمومی توسعه ریلی بوده که خوب هم پیش رفته است و امروز تعداد زیادی از استان‌های کشور به شبکه ریلی سراسری متصل شده‌اند. 

جهانگیری گفت: حمل‌ونقل عمومی حومه‌ای نیز مورد توجه جدی دولت قرار دارد و توسعه قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر دیگر نیز از موضوع‌های مورد توجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده که در حد توان به حل مشکلات و توسعه آنها کمک شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی معاون اول رییس‌جمهور اتفاق افتاد؛

ابلاغ آیین نامه فرایند استخراج رمز ارز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا مطرح کرد:

آخرین وضعیت راه اندازی اولین قطار تهران-آنکارا

از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت؛

قدردانی از وزارت نفت برای بهبود کیفیت سوخت

ارسال نظر