بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
در کنفرانس خبری روحانی و شینزو آبه مطرح شد؛

استقبال ژاپن از توسعه روابط با ایران

دین اسلام، دین صلح و تسامح است. همیشه از معنویت اسلام و میانه روی علاقمند بودم.
کد خبر : ۱۹۲۴۹۴
به گزارش بورس نیوز، حسن روحانی رییس جمهور پس از 2.5 ساعت مذاکره پشت درهای بسته با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، در کنفرانس خبری گفت:

از اینکه شخص اقای نخست وزیر مصمم به توسعه روابط در حوزه های منطقه ، اقتصادی و بین المللی هستند، استقبال می کنیم.

ما امروز در جلسه خصوصی و در جلسه دو هیات، در خصوص روابط دوجانبه از جمله سرمایه گذاری ژاپن در جنوب ایران، سواحل مکران و چابهار صحبت کردیم.

از اینکه ژاپن علاقمند به ادامه خرید نفت ایران و حل و فصل روابط مالی بین دو کشور هست، استقبال می کنیم و توسعه روابط دو کشور را تضمین می کند.

خوشحالیم هر دو کشور برای ثبات و امنیت منطقه اهمیت بسیار زیادی قائل اند.

اگر جنگی علیه ما بخواهد شروع شود پاسخ بسیار قاطعی خواهیم داد. 

اگر شاهد برخی تنش ها هستیم به دلیل تحریم هاست و این جنگ اقتصادی است که اگر متوقف شود شاهد تحولات مثبت خواهیم بود .

شینزو آبه در ادامه هم گفت:
 بعضی حرف های اینجانب که برای مردم ایران خواهم گفت، شاید به گوش های شما خوش نواز نباشد، اما چون ارزو دارم پشتوانه شما بشوم، جسارتا این حرف ها را خواهم گفت.

در حال حاضر در خاورمیانه تنش رو به افزایش است و احتمال وقوع درگیری تصادفی به گفته تحلیلگران مورد اشاره شده. ولی باید جلوی درگیری نظامی را گرفت. ثبات در این منطقه برای رونق اقتصادی در تمام جهان مهم است. ژاپن ارزو دارد برای ایجاد ثبات و صلح تلاش حداکثری خود را بکند.

 ایران از زمان باستان، کشور بزرگ خاورمیانه بوده و خواهد بود. برای اینکه در حال حاضر، تنش در خاورمیانه رو به افزایش است، و برای اینکه صلح و ثبات را بوجود آوریم، ایران لازم است نقش سازنده خود را ایفا کند.

دین اسلام، دین صلح و تسامح است. همیشه از معنویت اسلام و میانه روی علاقمند بودم. 

از اینکه ایران همکاری با آژانس انرژی اتمی را ادامه داده می دهد، بسیار مثبت است و قویاً می خواهم پایبندی خود به برجام را حفظ کند.

امروز با روحانی در مورد اینکه چطور می توانیم تنش را کاهش دهیم و از بی ثباتی بیشتر در منطقه جلوگیری کنیم و همینطور در مورد صلح، تبادل نظر کردیم.

 چنانکه در مقدمه گفتم، راه طولانی را پیموده ایم. اما اعتقاد راسخ دارم که راه مقابل مسیر باز و همراه با افق روشن خواهد بود. برای تحقق این امر باید هر دو تلاش کنیم. فکر می کنم نیاز به صبر و شکیبایی زیادی باشد.

  برای صلح در منطقه، از این پس نباید ناامید شد و باید نقش حداکثری خود را ایفا کرد و امروز اولین قدم را برداشتیم. امیدوارم که شما را بزودی ببینم و مطمئنم که این امر محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر