بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
رئیس کل بانک مرکزی گفت: مقرر شده دولت در سال جاری بخشی از بدهی‌های خود به نظام بانکی را از طریق اوراق بدهی پرداخت کند.
کد خبر : ۱۹۲۷۵۶

به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی درخصوص دستورالعمل عملیات بازار باز بانکی مصوب شورای پول و اعتبار و اقدامات بانک مرکزی برای تامین زیرساخت‌های لازم اظهار کرد: با توجه به مطالبات بانک‌ها از دولت و ضرورت اتمام حسابرسی‌ها و نهایی کردن طلب هر بانک از دولت باید در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام گیرد که مقرر شده دولت در سال جاری بخشی از بدهی‌های خود به نظام بانکی را از طریق اوراق بدهی پرداخت کند. این اقدام دولت می‌تواند منجر به تقویت بنیه مالی بانک‌ها شده که با قدرت بیشتری در بازار فعال شوند.

وی افزود: افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها در راستای برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح و تقویت نظام بانکی کشور ضروری بوده و بانک‌ها باید قدرتمند باشند که بتوانند از سیستم اقتصادی کشور حمایت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی در بخش نظارتی اولویت‌هایی را پیش‌بینی و مدنظر قرار داده که از جمله آن، خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری خواهد بود و این موضوع به صورت دقیق رصد و پیگیری خواهد شد. بانک‌ها باید برنامه‌ریزی و اقدامات عملی برای فروش اموال مازاد خود را انجام دهند. همچنین بانک مرکزی اجرای قانون حاکمیت شرکتی را با هدف سالم‌سازی بانک‌ها به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

همتی گفت: ادعاهای مطرح شده درخصوص کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به هموطنان در مناطق سیل‌زده را رد و از اقدامات بانک‌ها در این زمینه تشکر و بر تداوم روند پرداخت تسهیلات مذکور تاکید کرد.

ش


اشتراک گذاری :
ارسال نظر