بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
فعال زیره استان گلستان گفت: ورود این محصول به بورس کالا سبب خواهد شد تا کشاورزان تولیدشان را بدون هیچ واسطه ای در بازار داخل به فروش برسانند و سپس با تجربه بتواند در بازار خارجی نیز فعالیت کنند.
کد خبر : ۱۹۳۰۹۳

به گزارش بورس نیوز، فریدون سالارخانی در خصوص مزایای راه‌اندازی گواهی سپرده زیره سبز در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به کشت بالای زیره و زعفران در استان گلستان و نیز وجود واسطه‌ها بهترین اهرم برای کشاورزان این است که بتوانند بدون واسطه محصول خود را با قیمت واقعی بفروشند که این امکان فقط از طریق بورس کالا مهیا خواهد شد.

وی افزود: ورود این محصول به بورس کالا سبب خواهد شد تا کشاورزان تولیدشان را بدون هیچ واسطه ای در بازار داخل به فروش برسانند و سپس با تجربه بتواند در بازار خارجی نیز فعالیت کنند.

این فعال زیره ادامه داد: مبادلات سنتی محصولات کشاورزی همیشه برای کشاورز و تولیدکننده هزینه‌های زیادی در پی دارد که در صورت آشنایی کشاورزان با مزایای بورس، کالاها پس از برداشت راهی تابلوی بورس شده و بسیاری از هزینه‌ها در روند تولید و فروش نیز کم خواهد شد.

وی تاکید کرد: وقتی زیره در بورس کالا عرضه شود علاوه بر اینکه واسطه حذف می‌شود، بلکه در شفافیت قیمت این محصول و کشف قیمت عادلانه آن نیز بسیار تاثیرگذار است زیرا از این طریق تولیدکننده و مصرف‌کننده روبه‌روی هم قرار می گیرند که در این صورت معامله برد- برد انجام خواهد گرفت به طوری که هر دوطرف از این معامله منتفع می شوند.

سالارخانی گفت: راه‌اندازی گواهی سپرده زیره سبز هم برای کشاورزان بسیار سودمند بوده و و هم بعد از راه‌اندازی گواهی سپرده، امکان راه‌اندازی معاملات آتی و آپشن این محصول وجود دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز، در بورس کالا اتفاق افتاد؛

استقبال معامله گران از قرارداد آتی زیره سبز

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران خبر داد:

راه اندازی معاملات قراردادهای آتی زیره سبز در بازار مشتقه

امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی اتفاق می افتد؛

عرضه 40 تن شمش روی در بورس کالا

ارسال نظر