بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مدیر مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان:

فراهم شدن امکان تولید محصول PET باتل با ظرفیت اسمی

عملیات تعویض روغن داغ خطوط تولید این پتروشیمی هر 4 تا 5 سال انجام می‌شود و با انجام این عملیات تعویض و شارژ روغن داغ و یکسری تعمیرات دوره‌ای، در وضعیت کنونی امکان تولید محصول PET باتل با ظرفیت اسمی فراهم شده است.
کد خبر : ۱۹۳۱۶۶

امکان تولید محصول PET باتل با ظرفیت اسمی فراهم شد

به گزارش بورس نیوز، محمد عیسی انوشا درباره انجام تعمیرات دوره‌ای در خط دوم تولید PET باتل به منظور تولید پایدار و مطمئن این محصول پلیمری و تامین افزایش تقاضا برای محصول PET باتل در فصل تابستان، اظهار کرد: بر این اساس، عملیات تعویض روغن داغ این خط تولید در مدت زمان کمتر از 10 روز و بدون حادثه توسط متخصصان این مجتمع پتروشیمی انجام شد.

وی افزود: عملیات تعویض روغن داغ خطوط تولید این پتروشیمی هر 4 تا 5 سال انجام می‌شود و با انجام این عملیات تعویض و شارژ روغن داغ و یکسری تعمیرات دوره‌ای، در وضعیت کنونی امکان تولید محصول PET باتل با ظرفیت اسمی فراهم شده است.

مدیر مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان ادامه داد: با استمرار فعالیت واحدهای فرآیندی و رفع گلوگاه‌های تولید عملا رکورد تازه‌ای در تاریخ ساخت و راه‌اندازی پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان تنها مجتمع تولیدکننده زنجیره محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات در کشور اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: تولید واقعی پتروشیمی شهید تندگویان در طول 100 روز نخست سال جاری حدود 1200 تن در روز و متناسب با نیاز بازار بود و در این مدت، تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

انوشا بیان کرد: در کنار افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌های تولید، کیفیت تولید محصولات هم امسال افزایش یافته است، تاکید کرد: هم اکنون خوراک پارازایلین مورد نیاز پتروشیمی شهید تندگویان به صورت مستمر و منظم از سوی پتروشیمی نوری تامین می‌شود و مشکلی برای تامین خوراک نداریم.

مدیر مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت استمرار شرایط حال حاضر تولید، پیش‌بینی می‌شود رکورد جدیدی در تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات و به ویژه PET باتل را در سال جاری به ثبت برسانیم.

انوشا گفت: تامین کامل و پایدار خوراک پارازایلین این مجتمع پتروشیمی که سال گذشته با اجرای طرح ارتقای برج‌های جذب واحد تولید پارازایلین در پتروشیمی نوری و افزایش ظرفیت تولید محصول استراتژیک پارازایلین تا محدوده 2000 هزار تن در روز و حدود 750 هزار تن در سال عملا زمینه تامین پایدار و مطمئن خوراک غول تولید PET ایران در ماهشهر فراهم شد.

گفتنی است، پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان بزرگترین و تنها تولیدکننده محصول PET در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید محصولات متنوعی از جمله گریدهای مختلف PET برخوردار بوده که سالانه به حدود 470 هزار تن خوراک پارازایلین نیاز دارد که با توجه به افزایش تولید پتروشیمی نوری عملا مشکل خوراک غول تولید PET ایران در سال 98 منتفی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر