بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد:

وضعیت مثبت پالایشگاهی ها /نفت کش را توقیف کردند، بازار منفی شد

اخبار منتشر شده در خصوص اقدام انگلیس و توقیف نفت کش ایرانی و منفی شدن جو روانی، بازار را تحت شعاع قرار داده است. از سوی دیگر گزارشات ماهانه برخی شرکت ها در مقایسه با ماه های قبل تر خبر از کاهش فروش بخصوص در حوزه سیمان، پتروشیمی ها و سنگ اهک می دهد.
کد خبر : ۱۹۳۳۴۶

وضعیت مثبت پالایشگاهی ها /نفت کش را توقیف کردند، بازار منفی شد

فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت و گو با بورس نیوز ، بازار روز جاری را ارزیابی کرد و گفت : اخبار منتشر شده در خصوص اقدام انگلیس و توقیف نفت کش ایرانی و منفی شدن جو روانی، بازار را تحت شعاع قرار داده است. از سوی دیگر گزارشات ماهانه برخی شرکت ها در مقایسه با ماه های قبل تر خبر از کاهش فروش بخصوص در حوزه سیمان، پتروشیمی ها و سنگ اهک می دهد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت هایی هستند که عادت به رفتن به مجمع ندارند و قبل از برگزاری مجمع سهم این شرکت ها به فروش می رسد، بنابراین تنها یک عامل را نمی توان عامل قرمز شدن بازار دانست و با توجه به خبرها، عملکرد شرکت ها و شرایط مجامع، میزان منفی شدن سهام ها موضوعی دور از ذهن نیست.

این کارشناس بازار سرمایه به ارزیابی فصل مجامع پرداخت و اظهار داشت : براساس گزارش های ارائه شده در فصل مجامع خیلی از شرکت ها نسبت به پیش بیینی های قبلی صورت گرفته، در حال حاضر وضعیتی مثبت و رو به رشد داشته اند.

وی افزود : بسیاری از شرکت ها علی رغم اینکه از لحاظ فیزیکی فروش کمی داشته اند اما سودآور بوده اند. برای مثال گزارش پالایشگاهی ها در مقایسه با اطلاعات سودی که برای سال گذشته ارائه کرده بودند بسیار بهتر و حاکی از دریافت سود بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت:

بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی

ارسال نظر