بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت:

بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی

مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت: بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی است که نسبت به بازارهای دیگر مزایای بیشتری داشته و نقش مهمی در رونق بنگاه‌های اقتصادی و رشد و اشتغال ایفا می‌کند. زیرا اکثریت شرکت‌های فعال و موثر در اقتصاد کشور، در بازار سرمایه حضور دارند.
کد خبر : ۱۹۳۴۹۸

به گزارش بورس نیوز، حسن قالیباف اصل درباره اینکه در برخی روزها بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بازار سرمایه معامله صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اگر این حجم از پول به بازارهای موازی می‌رفت، موجب تشدید تورم و گرانی و بروز چالش در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی می‌شد .

وی افزود: بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی است که نسبت به بازارهای دیگر مزایای بیشتری داشته و نقش مهمی در رونق بنگاه‌های اقتصادی و رشد و اشتغال ایفا می‌کند. زیرا اکثریت شرکت‌های فعال و موثر در اقتصاد کشور، در بازار سرمایه حضور دارند.

مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران تاکید کرد: کارکرد اصلی بازار سرمایه، جمع‌آوری نقدینگی از سطح جامعه و هدایت آن به سمت تولید است.

قالیباف اصل ادامه داد: از آنجا که پول‌های خرد سهامداران به آرامی جذب و تجمیع می‌شود و در نهایت در اختیار بنگاه‌های اقتصادی فعال و چرخه تولید قرار می‌گیرد، بنابراین تامین مالی توسط بازار سرمایه، یک تامین مالی کاملا سالم، رقابتی و شفاف است .

وی بیان کرد: مهندسین مالی بر اساس نیازهای روز اقتصادی و تامین مالی، ابزار مالی تهیه می‌کنند و در حال حاضر تامین مالی در بازار سرمایه نسبت به سال‌های گذشته ساده‌تر و آسان‌تر صورت می‌گیرد که این هم یکی از مزایای این بازار است.

مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران توضیح داد: امروز بازار سرمایه از جهت تامین مالی اهمیتی بیش از پیش گسترش یافته و با توسعه ابزارهای نوین، زمان مناسبی به وجود آمد که بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های توسعه‌ای پروژه‌های خود را از طریق این بازار تامین مالی کنند.

قالیباف اصل سپس با اشاره به عرضه‌های اولیه و نقش آن در تعادل بازار اظهار داشت: گاهی در زمان رونق بازار، آنطور که انتظار می‌رود عرضه ای رخ نمی‌دهد و اتفاقا تمایل به عرضه در روزهای رکود ، بیشتر وجود دارد که تاکید می‌شود برای عرضه‌ها باید از فضای رونق استفاده کرد تا بازار نیز متعادل‌تر شود .

وی در پایان تاکید کرد: سهامداران عمده باید از وضعیت رونق بازار نهایت استفاده را داشته باشند ؛ دیگر سهامداران هم که در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند باید با مطالعه، دقت و صبر و حوصله عمل کنند و صرف اینکه بازار چند روز مثبت و چند روز منفی می‌شود تصمیم به خرید یا فروش نگیرند، بلکه با اتکا به اطلاعات دقیق و تحلیل‌های صحیح تصمیم گیری کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سه شنبه هفته جاری اتفاق می افتد؛

اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک

ارسال نظر