بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
نشست عرضه اولیه پتروشیمی نوری امروز در شرکت بورس تهران برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۳۵۹۰
به گزارش بورس‌نیوز، تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در نشست عرضه‌اولیه این شرکت اظهارکرد: سودخالص بدست آمده این شرکت ۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده و حاشیه سود شرکت ۸ الی ۹ درصد تعیین شده است.

وی ادامه داد: ۹۰درصد هزینه‌های شرکت به تامین مواداولیه بازمی‌گردد.

صانعی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت نیز افزود:  شیرین‌سازی گازوئیل، تولید گازوئیل یورو ۵، تولید بنزین، شیرین سازی گاز فلز در واحدهای R&D در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به میزان صادرات شرکت نیز گفت: حدد ۵۹درصدی تولیدات شرکت در لیست صادراتی قرار می‌گیرد و بالای ۹۰درصد ارز محقق شده از صادرات به سامانه نیما تزریق شده و ۱۰درصد دیگر نیز تامین نیاز خود شرکت است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری افزود: ۱۰درصد تولید محقق شده و نرخ ارز را ۱۰هزارتومان اعلام کردیم که بالای ۱۱هزار تومان بوده و سال آینده نیز ۱۰درصد رشد خواهد داشت.

وی گفت: در سال ۹۷، ۸۵۰ تن پارازیلن تولید شد و این حجم در سال جاری به ۲۳۰۰ تن خواهد رسید.

نوید مدیرعامل هلدینگ به سهامداران

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این نشست اظهارکرد: تمامی ارز حاصل از پتروشیمی‌های هلدینگ به سامانه نیما تزریق می‌شود و تنها سقفی که برای این هلدینگ وجود دارد، مجوز برای هزینه خرید قطعه و مواد اولیه از ارز حاصل از صادرات است.

وی ادامه داد: بنابراین شرکت ها تا ۳۰درصد از درآمد خود را می توانند خرج خود کنند از سوی دیگر باید اشاره داشت که حاشیه سود پتروشیمی‌ها با خوراک مایع کمتر از خوراک گازی است.

ربیعی به سهامداران این نوید را داد که حاشیه سود پتروشیمی نوری مناسب بوده و سود خوبی را به سهامداران تزریق می‌کند.

وی اظهارکرد: سامانه نیما با ارز پتروشیمی‌ها اداره می‌شود و مجموع هلدینگ طی سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار ارز به این سامانه وارد کرده است.

مدیرعامل این هلدینگ افزود: سیاست های تجدید ارزی کشور رانت پتروشمیی در دریافت ارز را از بین برد.

اختلافات مالی و توضیح مدیرمالی

محبی‌فر مدیرمالی هلدینگ خلیج فارس نیز در این نشست خبری اظهارکرد: مجموع اختلاف ما با جم ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که ۳۴۰۰ میلیارد سود داشتیم ولی به دلیل اختلافات مالی تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان سود تقسیم خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر