بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
در صورتی که «بفجر» بتواند از ظرفیت‌های خالی خود استفاده کند، می‌تواند به ارقام بالاتری در سودسازی دست یابد.
کد خبر : ۱۹۳۹۸۹
رشد مقداری فروش این پتروشیمی‌در کوران رکود / پتانسیل سودآوری «بفجر» بیشتر شد
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «پتروشیمی‌فجر» در ۳ ماهه نخست سال جاری موفق به شناسایی ۲۰۰۶ میلیارد ریال سود خالص گردید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت بسیار اندک ۷ درصدی دارد. 

همواره ظرفیت‌های خالی این تولید کننده یوتیلیتی یکی از چالش‌های پیش‎روی در سال‌های اخیر بوده است. بنابراین؛ در صورتی که این شرکت بتواند از این پتانسیل استفاده کند، می‌تواند به ارقام بالاتری در سودسازی دست یابد. 
رشد مقداری فروش این پتروشیمی‌در کوران رکود / پتانسیل سودآوری «بفجر» بیشتر شد

نکته جالب توجه که کمتر در شرکت‌های دیگر به چشم می‌خورد، افزایش مقدار فروش است؛ موردی که در «بفجر» اتفاق افتاده است. بخش عمده‌ای از رشد ۳۰۰ میلیارد ریالی درآمد‌های عملیاتی ۳ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ ناشی از افزایش مقادیر فروش به خصوص در محصول برق است.
رشد مقداری فروش این پتروشیمی‌در کوران رکود / پتانسیل سودآوری «بفجر» بیشتر شد

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌کنید، افزایش حدود ۱۵ درصدی مقدار فروش و نیز رشد مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریالی محصول برق شرکت، منجر به اختلاف در حدود ۳۰۰ میلیارد ریالی جمع کل درآمد‌ها در این مدت شده است.

لازم به ذکر است که قیمت فروش محصولات «پتروشیمی‌فجر» بر اساس آخرین قیمت‌های مصوب و ابلاغی (سال ۱۳۹۳) از شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌اعمال شده است. پیگیری‌ها جهت ابلاغ نرخ‌های فروش محصولات از جانب شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌بر اساس دستور العمل تنظیمی‌شورای رقابت مورخ ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۷ ادامه دارد. بنابراین، در صورتی که نرخ‌های جدید اعمال شود، شاهد رشد درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در گزارشات آتی خواهیم بود.

چندی پیش مجمع سالانه «بفجر» برگزار شد که طی آن، از ۱۱۳۱ ریال سود هر سهم تحقق یافته در سال ۹۷، مبلغ ۱۲۰۰ ریال به عنوان سود نقدی تعیین شد. بین به عبارتی، علاوه بر تخصیص کامل سود شناسایی شده، بخشی از سود انباشته نیز بین سهامداران تقسیم شد. چرا که بر اساس گزارش ۳ ماهه سال ۹۸، میزان سود انباشته از رقم ۱۲۵۲۱ میلیارد ریال فراتر رفته که معادل حدود ۲ برابر سرمایه کنونی شرکت است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت خلاف جهت فجر از مبین؛

«بفجر» کماکان در سال گذشته سیر می کند

حرکت خلاف جهت فجر از مبین؛

«بفجر» کماکان در سال گذشته سیر می کند

ارسال نظر