بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بانکی که هنوز صورت های مالی ۹۶ را در مجمع تصویب نکرده و ...
کد خبر : ۱۹۴۰۱۷
دم خروس را باور کنیم یا قسم اهالی جاده مخصوص؟
به گزارش بورس نیوز، پدیده مدیریتی که با فروش سهم موجب ضرر و زیان جمع زیادی از سهامداران شده بود، پس از مدت ها بالاخره در دادگاه به حبس ابد محکوم شد. 
این پدیده عجیب نه تنها از سهامداران سوءاستفاده کرد؛ بلکه دیوار اعتماد را هم ترک انداخت و باعث شد تا مدت ها بعد از شنیدن نام پدیده، لرزه بر اندام سهامداران بیفتد. امیدواریم از این دست برخوردها بیشتر ببینیم، شاید عبرتی باشد برای سودجویان!

داورانی که حال سوت زدن ندارند
عدم تشکیل مجمع به بهانه های مختلف در بانک ها، عادی شده و دیگر انقدر به شنیدن این خبرها خو گرفته ایم که اگر خدایی نکرده روزی شفاف عمل کنند غافلگیر شویم. یکی از بانک ها که برای خالی نبودن عریضه، اعلام کرده بود روز اخر تیرماه مجمع دارد و بعد هم به بهانه به حد نصاب نرسیدن، مجمع را لغو کرده بود، هنوز صورت های مالی ۹۶ را هم به تصویب مجمع نرسانده! البته عجله ای هم نیست، نگاه مان را بلندمدت کرده ایم و امیدواریم تا ۱۴۰۴ این اتفاق بیفتد. فقط در حیرت مواردی هستیم که به محض بروز کوچکترین موردی، آقایان به بعضی شرکت های بازار سرمایه کارت قرمز نشان می دهند و نوبت به بانک از ما بهتران که می رسد، حتی حال دمیدن در سوت ندارند.

کره از گرد و غبار هوا
قبلا می گفتند بعضی ها از آب کره می گیرند؛ اما تازگی ها شنیده ایم یکی از شرکت های بورسی هم از گرد و غبار هوا، خوب سودی در می آورد. البته نه فقط در بازار داخل، بلکه حتی در بازارهای جهانی هم راه خود را باز کرده است.

دم خروس را باور کنیم یا قسم اهالی جاده مخصوص را؟
در حالی که اهالی جاده مخصوص از امضای قرارداد چند صد میلیارد تومانی برای داخلی سازی قطعات صحبت می کنند، بعضی قطعه سازان معتقدند که این حرف ها شعار است و آنها در عمل، قطعات خارجی را به داخلی ترجیح می دهند.

وقتی اشک تئوری های اقتصادی را هم درآوردیم
بعضی مسوولان حوزه مسکن هم توصیه کرده اند خانه نخرید تا ارزان شود. متاسفانه این عادت بد ما ایرانی هاست که تا کالایی گران شود برای خریدش، هجوم می بریم و کل تئوری های اقتصادی را به گریه می اندازیم؛ غافل از آنکه گاهی همین رفتارها به گرانی بیشتر ختم می شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
وزیر مسکن امروز عدم تعدل بین ساخت و سازها وتقاضای واقعی برای مسکن را تکذیب کرد وواصلا رابطه بین عرضه وتقاضا واین افزایش قیمتها را هم منکرشد !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اما نتوانست واقعیت را پنهان کندو در عمل انرا کتمان کند واز مردم چند بار خواسته تا خرید نکنن تا قیمتها پایین بیاد ؟؟؟!!!!!قربان بشم خدا را یک بام و2 هوارا //تناقض گویی در یک مصاحبه از سوی وزیر وبه اصطلاح نخبه جامعه که امده وزیر شده برای مسکن وراه سازی !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!