بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رکود معاملات شمش فولاد با بخشنامه جدید/ بورس کالا بازار خرده فروشی می شود؟

کد خبر : ۱۹۴۰۲۹

به گزارش بورس نیوز، از تاریخ 5 مردادماه سال جاری فقط واحدهای نوردی مندرج در لیست بهین یاب اجازه خرید شمش از بورس کالا دارند. خریداران شمش فولادی موظف به عرضه 75 درصد وزن شمش خریداری شده به صورت محصولات فولادی در بورس کالا هستند. 

 با این بخشنامه واحدهای نورد که شمش مصرف میکنند راحت تر میتوانند شمش فولاد بخرند، ولی از طرفی با محدودیت ایجاد شده رکود معاملات شمش فولاد بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه قیمت میلگرد نیز تابعی از قیمت شمش فولاد است و رکود یا رونق قیمت شمش بر قیمت میلگرد و محصولات نورد شده نیز تاثیر میگذارد.

امیرحسین کاوه عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ضمن ابراز نگرانی در مورد مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار به خبرنگار بورس نیوز گفت: طبق مصوبه اخیرا ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل عرضه و تقاضا، خریداران بورس کالا را ملزم به بخشی از محصول تولیدی خود را در بورس کالا عرضه می کنند. 

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل اضافه کرد: با توجه به اینکه محصول تولیدی خریداران بورس کالا (مثلا صنایع پایین دستی فولاد) طیف بسیار وسیعی دارد، این کار امکانپذیر به نظر نمی رسد. امیدواریم بورس کالا بدون بررسی کافی این مصوبه را نپذیرد؛ چرا که تبدیل بورس کالا به بازاری برای خرده فروشی محصولاتی همچون کابینت و لوله و... در آینده دردسرساز خواهد شد. مشتریان صنایع خرد و پایین دستی هم رغبتی برای خرید این کالاها از رینگ بورس نشان نخواهند داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر