بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
«خبهمن» به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کروز در بازار سرمایه، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد و برآورد‌ها نشان می‌دهد که در سال جدید ارقام نو به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر : ۱۹۴۱۰۴

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، یکی از شرکت‌های بورسی که کروز مالکیت آن را به صورت غیرمستقیم در اختیار دارد، «گروه بهمن» است. «خبهمن» از ابتدای سال جاری تا به امروز بازدهی قابل قبول ۶۶ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است. در این مدت، حقوقی‌های این سهم بیش از ۱۰ میلیارد تومان سهم از حقیقی‌ها خریداری کردند و به عبارتی، برآیند حقوقی‌ها در «خبهمن» به سمت ورود بوده و در نقش حامی ظاهر شدند.

کروز حامی «خبهمن» / سودسازی زیر چتر بازار سرمایه 

«گروه بهمن» با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی، حدود ۵۴۹ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی و ۵۰۳ میلیارد تومان در شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌گذاری کرده است.

 کروز حامی «خبهمن» / سودسازی زیر چتر بازار سرمایه

بیشترین سهم از پرتفوی بورسی به شرکت‌های «سرمایه‌گذاری» اختصاص یافته و صنعت «خودرو و ساخت قطعات» در جایگاه بعدی قرار دارد. البته در پرتفوی غیربورسی بیش از ۵۰ درصد سبد به گروه «خودرو و ساخت قطعات» اختصاص دارد.

در حال حاضر ارزش بازار پرتفوی بورسی بالغ بر ۱۷۰۵ میلیارد تومان است که «بهمن دیزل» بیشترین سهم از آن را دارد و در پرتفوی غیربورسی، شرکت «بهمن موتور» حضور پررنگی دارد.

در حالی که در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ از فروش سرمایه‌گذاری‌ها متحمل زیان شده بود، در فصل اول سال جاری از این محل به سود قابل توجه ۴۱ میلیارد تومانی دست یافت. بزرگی این رقم را زمانی بهتر متوجه می‌شویم که در کنار سود ۶ میلیارد تومانی فروش سرمایه‌گذاری‌ها در دوره ۱۲ ماهه سال گذشته بگذاریم.

کروز حامی «خبهمن» / سودسازی زیر چتر بازار سرمایه 

بنابراین، با توجه تحقق این میزان سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها و شناسایی ۳۹ میلیارد تومان سود خالص در فصل اول سال ۹۸، می‌توان انتظار داشت که روند صعودی سودسازی این شرکت که از چند دوره اخیر آغاز شده، در سال جاری نیز تداوم یابد و ارقام جدید در مقابل سود خالص بنشیند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر