بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید گفت: در شرایط فعلی که مهم‌ترین فاکتور تأثیرگذار بر بازار فلزات، جنگ تعرفه‌ای میان چین و آمریکاست اما به نظر می رسد بازار فلزات در سال جاری بتواند رشد مناسبی را در پیش داشته باشد.
کد خبر : ۱۹۴۳۱۴
به گزارش بورس نیوز، علی‌اصغر بهرامی، در رابطه با فاکتور‌های موثر بر بازار فلزات اظهار کرد: در شرایط فعلی، مهم‌ترین فاکتور تأثیرگذار بر بازار فلزات، جنگ تعرفه‌ای میان چین و آمریکاست. اما اگر از این موضوع بگذریم به نظر می‌رسد بازار فلزات بتواند رشد مناسبی را در پیش داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به کاهش موجودی انبار فلزات در دنیا، قیمت فلزات در مسیر افزایشی قرار گرفته و در حال حاضر فلز روی، در بازار‌های جهانی با قیمت دو هزار و ۴۰۰ دلار وجود دارد. در حالی که مس نیز بین ۵ تا ۶ هزار در حال معامله بوده و آلومینیوم هم درمحدوده ۱۷۰۰ تا ۱۸۲۰ دلار درنوسان است. کاهش ارزش دلار در بازار داخلی ما باعث شده که در قیمت این کالا‌ها نوسان به وجود بیاید. 

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید بیان کرد: خبر‌های اخیر مبنی بر برداشت از صندوق توسعه موجب کاهش مجدد نرخ دلار شده و ممکن است این روند با توجه به سیاست‌های دولت و بانک مرکزی ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: تامین منابع ارزی سبب کاهش قیمت دلار و بازگشت به کانال ۱۱ هزارتومان می‌شود و بر اساس آن، دلار نیمایی نیز کاهش می‌یابد. عملی شدن راهکار‌های دولت و بانک مرکزی مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز در مراحل بعدی روند افزایش قیمت فلزات در بازار‌های جهانی را در بازار داخلی خنثی می‌کند.


بهرامی به پیش‌بینی شرایط صنعت فلزات اساسی در بازار داخلی بیان کرد: تصور من این است که در ماه‌های اخیر رشد شدید قیمت‌ها را به سبب افزایش نرخ دلار داشتیم و قیمت تمام شده کالا‌ها به مراتب بالاتر بوده است. در حال حاضر به علت کاهش نرخ دلار، بهای تمام شده کالا‌ها با ماه‌های گذشته که دلار ۱۴ هزار تومان بود تفاوت اساسی دارد. 

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید در رابطه با تصمیمات وزارت صمت گفت: وزارت صمت بیان داشته که فقط تولیدکننده‌ها امکان صادرات محصولات خود را دارند که این خود موجب نوسان در این صنعت و فلزات اساسی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
"سوژه از شما؛ پیگیری از ما"؛

اختلالات "مفید" به زودی رفع خواهد شد

در تالار محصولات صنعتی و معدنی انجام می شود؛

عرضه بیش از ۱۵ هزار تن سبد میلگرد در بورس کالا

در سه ماهه ابتدایی سال جاری رخ داد؛

سود خالص ۳۳۳ ریالی «ومعادن»

ارسال نظر