بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به خواستگاری بدون مشورت با داماد / گوساله های معدنی در نوبت عرضه و...
کد خبر : ۱۹۴۴۳۹
به گزارش بورس نیوز، خروج بانک ها از بنگاهداری شبیه جوکی نخ نما شده گشته و به نظر می رسد قرار نیست اتفاقی در این حوزه بیفتد. بررسی ها نشان می دهد بزرگترین بانک کشور، مالک تعداد زیادی هلدینگ غیر بانکی در زمینه های مختلف از جمله انبوه سازی و پتروشیمی و واسطه گری است که هر یک، تعداد کثیری شرکت در دل خود دارند.
با توجه به ارزش املاک بانک های کشور، اینکه گفته میشود نبض بازار مسکن دست بانک هاست، چندان بی راه به نظر نمی رسد.

خواستگاری بدون مشورت با داماد
مدیرعامل یکی از فولادسازان بزرگ کشور که امروز به ایمیدرو کوچ کرد، در آخرین مصاحبه خود به عنوان مدیر شرکت فولادی، از بازی ندادن مدیران صنعت فولاد زمان تصمیم گیری و صدور بخشنامه گلایه کرد و مصوبه اخیر آقایون در وزارت صمت، را عامل افزایش قیمت ۵ درصدی فولاد اعلام کرد. 

مدیر چند شغله در بانک فرابورسی
 سرپرست یکی از بانک های فرابورسی که اخیرا صندلی مدیریت را از آن خود کرده در هیات مدیره چند شرکت دیگر از جمله یکی از شرکت های سرمایه گذاری بورسی، سمت دارد. البته چند شغله بودن این بزرگواران اصلا اتفاق عجیبی نیست.

گوساله های معدنی در نوبت عرضه 
از یکی از هلدینگ های معدنی که به لطف پدرخوانده بانکی خود، مشکل پولی ندارد سفت و سخت در حال احداث کارخانجات جدید و اجرای طرح های توسعه ای است هم خبر رسیده گوساله های این شرکت، پروار شده اند و در صف عرضه اولیه در بازار هستند.

حلوا حلوای قندی ها، کام سهامداران را شیرین کرد
نرخ مصوب شکر سفید اگرچه یکسالی است که افزایش نداشته؛ اما قیمت این طلای سفید در بازار نوسان زیادی داشته و چه روزها که مردم از صف شکر ۷_۸ هزار تومانی خاطره ندارند. حالا با توجه به گرانی چغندرقند، شرکت های تولیدکننده از درخواست افزایش نرخ ۳۰ تا ۴۰ درصدی شکر صحبت می کنند و کام سهامداران قندی هم با حلوا حلوای شرکت ها، شیرین شده؛ اما صنایع تبدیلی گفته اند چه خبر است مگر؟؟ فوقش ۱۰ درصد گرانی را پذیریم. البته برخی از این بزرگواران، خودشان نرخ فروش محصول شان را ساعتی بالا می برند و در دلالی شکر هم، دستی دارند.

بدهی سر به فلک کشیده خودروساز بورسی به بیمه ها
کاهش تیراژ تولید در جاده مخصوص، بیش از هر زمانی خودنمایی می کند. حالا هم بیمه ها فریاد اعتراض سربرآورده اند که بدهی هزار میلیارد تومنی یکی اهالی جاده مخصوص به صنعت بیمه از کل سود این صنعت بیشتر شده است.

ناز بازار متشکل ارزی برای رونمایی
بازار متشکل ارزی هم که مثل تازه عروس ها ناز دارد و منتظر رونما است. به هر حال یک روزی، راه میفتد، حالا آن روز کی باشد، الله اعلم!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر