بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
معاون وزیر نفت گفت: تا پایان سال جاری ۲۵ دستگاه توربوکمپرسور در سطح شبکه انتقال گاز ایران راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۴۴۷۲

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸
بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸
معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸ اعلام کرد: امسال بیش از ۸۳۰ کیلومتر خط لوله و ۲۵ واحد توربوکمپرسور در قالب ساخت و توسعه ۱۲ تاسیسات تقویت فشار گاز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش بورس نیوز، حسن منتظرتربتی درخصوص مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز ایران در سال جاری اظهار کرد: تا پایان امسال حدود ۴۰ طرح به بهره‌برداری می‌رسند که بر این اساس ظرفیت انتقال و توزیع شبکه گاز کشور در فصل سرد به ویژه پیک مصرف، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: سال جاری بهره‌برداری از ۸۳۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی در برنامه این شرکت قرار دارد. مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در قالب اجرای ۱۵ پروژه، خط لوله ۵۶ اینچ قطعه دهگلان به میاندوآب در مسیر خط لوله نهم سراسری به طول ۱۲۴ کیلومتر و بیدبلند به اهواز به طول ۳۱ کیلومتر در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند، همچنین سه خط لوله ۳۶ اینچ زاهدان به دوراهی دشتک به طول ۱۰۸ کیلومتر، کوهدشت به خرم‌آباد و دره عباس به ماهشهر در مجموع، به طول ۸۷ کیلومتر و خطوط لوله ۳۰ تا ۱۰ اینچ دیگری در سایر مناطق کشور به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: در سال جاری در کنار ساخت خطوط لوله، راه‌اندازی پنج واحد تاسیسات جدید تقویت فشار گاز و بهره‌برداری از واحد‌های یدکی در ۶ ایستگاه دیگر در دستور کار قرار گرفته است. تا پایان سال جاری ۲۵ دستگاه توربوکمپرسور در سطح شبکه انتقال گاز ایران راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه بهره‌برداری از چهار واحد تاسیسات تقویت فشار گاز دیلم، بیدبلند، حسینیه، کوهدشت و واحد تکمیلی تاسیسات اهواز در مسیر خط لوله ششم سراسری یادآور شد: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها و قطعه جدید خط لوله ششم، پایداری شبکه انتقال گاز در شمال غرب کشور افزایش می‌یابد، ضمن آنکه شرایط صادرات گاز نیز پایدارتر خواهد شد.

به گفته تربتی، امسال در مسیر اتصال خط لوله پنجم به ششم، راه‌اندازی دو واحد یدکی تاسیسات تقویت فشار گاز آب‌پخش و خورموج عملیاتی می‌شود، در مسیر خط لوله هشتم سراسری گاز نیز راه‌اندازی دو واحد تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان و خیرگو و واحد یدکی ایستگاه صفاشهر در برنامه توسعه صنعت گاز کشور است. همچنین با راه‌اندازی سه واحد یدکی تاسیسات تقویت فشار گاز در مسیر خط لوله شمال و شمال شرق کشور، پایداری شبکه گاز در شهر‌های شمال و شمال‌شرق افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر