بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
شرکت‌های زیرمجموعه شستا که عمدتا دچار مشکلات مالی بودند در لیست واگذاری قرار می‌گرفتند که این مورد باعث شکست اغلب واگذاری‌ها شد.
کد خبر : ۱۹۴۵۲۱
۲۴شرکت «شستا» در مسیر حافظ/ زیانده‌های شستا در لیست واگذاری قرار می‌گرفتند
.
به گزارش بورس‌نیوز، محمدعلی شیرازی مدیرعامل سرمایه‌گذاری صباتامین در نشست خبری با اصحاب‌رسانه اظهارکرد: این شرکت بازوی بازارسرمایه شستا بوده که عرضه سهام گروه شستا و بازارگردانی این گروه را مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: این شرکت سرمایه‌گذاری سهام شرکت های کارگزاری، تامین‌سرمایه، سهام بانک و بیمه را در اختیار دارد. 

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صباتامین درخصوص عملکرد این شرکت سرمایه‌گذاری اظهارکرد: از ابتدای سال مالی تاکنون، ۴۳۰ میلیارد تومان سود عملیاتی ناشی از خرید و فروش سهام بدست آمده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد چشمگیری مواجه شده چراکه این مبلغ در سال گذشته تنها به ۴۱میلیارد تومان می‌رسید.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صباتامین با اشاره به فروش این شرکت‌ها افزود: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد تا تنها در ۲۰ الی ۳۰ شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری شود که از معیار نقدشوندگی سهام نیز بهره‌مند باشند.

شیرازی در ادامه به واگذاری‌های شستا در بورس نیز اشاره داشت و گفت: مجموعه شستا تجربه واگذاری‌ها را از طرق مختلف داشته و آزمون‌های متعددی نسبت به این موضوع را به خود دیده است اما به‌خاطر شرایط اقتصادی کشور و نوع واگذاری شرکت‌ها گاها دچار مشکل شده و می‌توان گفت که در گذشته، شستا در واگذاری‌ شرکت‌ها موفق نبوده است.

وی در خصوص واگذاری‌ها در بورس تاکید کرد: متاسفانه شرکت‌هایی که در لیست واگذاری‌ها قرار می‌گرفت عمدتا زیانده بوده و دیگر امیدی به ادامه حیات کسب‌وکار خود نداشتند که واگذاری این شرکت‌ها بسیار سخت بود و قیمت‌ها مورد توافق خریداران قرار نمی گرفت.

شیرازی با اشاره به اینکه تجربیات سال های گذشته حاکی از موفقیت در زمینه واگذاری کسب و کارهای کوچک نبوده، افزود: مهمترین اقدامی که در زمان فعلی روی داد واگذاری شرکت ‌ها از طریق بورس بود زیرا این بازار دارای شفافیت کامل بوده و همه شرکت ها ملزم به رعایت قوانین افشای اطلاعات هستند.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صباتامین بابیان اینکه تاکنون شرکت هایی همچون تاصیکو، ره آورد، ژلاتین، هجرت از این طریق واگذار شده اند ، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۲۴ شرکت دیگر در بورس و فرابورس عرضه می‌شوند همچنین ورود به بورس شستا و صبا تامین نیز در برنامه هستند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در نمایشگاه minex ۲۰۱۹؛

نهضت داخلی‌سازی در ذوب آهن اصفهان باتولید ریل تبلور پیدا کرد

طی دوره یک ماهه منتهی به تیرماه صورت گرفت؛

بهای تمام شده «تاصیکو» بیش از ۴۵ میلیارد ریال

افت ۳۶درصدی سود خالص این سرمایه‌گذار در سال مالی گذشته؛

افت ۸۳ درصدی سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت/ سود سهامی که از ۶شرکت رسید

از سوی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین منصوب شد؛

انتصاب مدیر روابط عمومی شستا

ارسال نظر