بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد؛

رشد بیش از یک دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن یک دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.
کد خبر : ۱۹۴۷۰۱
به گزارش بورس نیوز، ۱۴ کشور عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، ۲۹ میلیون و ۶۰۹ هزار بشکه نفت در ماه ژوئیه تولید کردند که نسبت به ۲۹ میلیون و ۸۵۵ هزار بشکه ماه ژوئن، ۲۴۶ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۶۹۸ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۵۳ و امارات با ۳ میلیون و ۷۱ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، عربستان و ایران با ۱۳۴ و ۴۷ هزار بشکه بیشترین کاهش تولید را در ماه ژوئیه به خود اختصاص دادند و عراق و الجزایر با ۳۲ و ۲۲ هزار بشکه در روز بیشترین افزایش تولید را داشتند.
تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین حاکی از آن است که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن یک دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، میانگین هر بشکه نفت‌خام سنگین ایران در ماه ژوئیه، ۶۲ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه بوده است، در حالی که این رقم در ماه ژوئن ۶۰ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۲.۹ درصدی قیمت است.

میانگین هر بشکه قیمت نفت‌خام سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۳ دلار و ۱۵ سنت بوده که ۴ دلار و ۴۱ سنت از میانگین سال ۲۰۱۸ که ۶۷ دلار و ۵۶ سنت بود، بیشتر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر