بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت:

اجرای طرح بهسوزی مشعل ها در سال آینده

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: حفاری‌ها را با دقت فراوان به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه آلودگی در پیش گرفته و استفاده از دستگاه‌های MOT و MOS را در دستور کار داریم. در صورت تصویب اعتبار لازم، طرح بهسوزی مشعل‌ها سال آینده در این شرکت اجرا می‌شود.
کد خبر : ۱۹۴۷۵۶

اجرای طرح بهسوزی مشعل ها در سال آینده

 
 
 
به گزارش بورس نیوز، جهانگیر پورهنگ اظهار کرد: به‌زودی فرآیند احداث کارخانه‌ای برای جمع‌آوری روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب از گاز‌های همراه نفت توسط بخش خصوصی به پایان می‌رسد و با انجام اصلاحاتی بر تاسیسات موجود، ۴۰ میلیون فوت مکعب دیگر نیز به برنامه جمع‌آوری گاز‌ها اضافه می‌شود.
 
وی افزود: با انجام این دو اقدام مهم و واگذاری بخش دیگری از گاز‌های همراه به بخش خصوصی، افزون بر صیانت از این ثروت ملی، گازسوزی به مرز صفر می‌رسد. همچنین بر اساس پروتکل‌های موجود، سوختن بدون دود (Green Burning) را در دستور کار قرار می‌دهیم.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: مسائل زیست محیطی از مهم‌ترین اولویت این شرکت بوده و این مساله برای ما بااهمیت است. از این رو حفاری‌ها را با دقت فراوان به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه آلودگی در پیش گرفته و استفاده از دستگاه‌های MOT و MOS را در دستور کار داریم. همچنین در صورت تصویب اعتبار لازم، طرح بهسوزی مشعل‌ها سال آینده در این شرکت اجرا می‌شود.
 
پورهنگ بیان کرد: شرکت نفت و گاز اروندان راهبری تولید از ۱۳ میدان جوان و بزرگ حوزه غرب کارون را در اختیار دارد که از این تعداد، ۶ میدان از میدان‌های مشترک با همسایه غربی ایران هستند و تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت در سال‌های آینده برای این شرکت برنامه‌ریزی شده است. از این منظر، می‌توان شرکت نفت و گاز اروندان را شرکتی جوان و آتیه‌ساز صنعت نفت ایران دانست.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در آغاز روند تحویل و تحول میدان‌های توسعه‌یافته غرب کارون قرار داریم و در گام نخست، میدان آزادگان جنوبی با بیش از ۳۰ میلیارد بشکه نفت درجا، از شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت اروندان تحویل داده خواهد شد.
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر