بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مدیر طرح و برنامه چادر ملو در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

آورده نقدی سهامداران محلی برای ایجاد نیروگاه 10 مگاواتی

چندی پیش از تامین اعتبار پروژه نیروگاه 10 مگاواتی‌ شرکت چادرملو و مشخص شدن پیمانکاران آن خبرداده شده بود که احتمالا براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این پروژه در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر : ۱۹۴۷۶۲
آورده نقدی سهامداران محلی برای ایجاد نیروگاه 10 مگاواتی

در این خصوص هادی بشیراد مدیر طرح و برنامه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده سرمایه‌اولیه جهت راه‌اندازی این طرح حدود ۷میلیارد یورو برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک به افزایش میزان تولید برق در کشور به‌عنوان یکی از اهداف راه‌اندازی این نیروگاه محسوب می‌شود، افزود: جهت تامین منابع آبی کشور و نیز تامین نیاز واحدهای تولیدکننده فولاد تصفیه خانه فاضلاب اردکان، نیروگاه ۵۰۰مگاواتی و نیز شبکه تاسیسات آب‌شور در چادرملو راه‌اندازی شد.

بشیراد خاطرنشان کرد: مصرف سایت صنعتی چادرملو کمتر از ۵۰۰مگاوات بوده و مازاد آن را دولت از این شرکت خریداری می‌کند.

مدیر طرح و برنامه چادر ملو با اشاره به اینکه سرمایه لازم برای اجرای طرح‌های شرکت چادرملو از طریق افزایش سرمایه و آورده سهامداران انجام می‌شود، افزود: در صورت نیاز ممکن است تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت شود اما سرمایه مورد نیاز جهت راه‌اندازی نیروگاه 10 مگاواتی صرفا از محل افزایش سرمایه و آورده نقدی سهامداران انجام شده است.

بشیراد با اشاره به اینکه براساس آخرین افزایش سرمایه انجام شده میزان سرمایه شرکت چادرملو از ۳۳.۵ هزار میلیارد تومان به ۴۴ هزار میلیاردتومان افزایش یافت، افزود: افزایش سرمایه این شرکت در بهمن ماه سال گذشته انجام شده و اکنون در مرحله ثبت قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر