بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به خرد کردن تره برای قوانین در بانک بلوار اسفندیاری و باز شدن پای ژن های خوب به صنعت لبنی و...
کد خبر : ۱۹۴۸۶۸
به گزارش بورس نیوز اهالی جاده مخصوص در خبرسازی همیشه حرف اول را می زنند و حالا هم خبر برکناری و بازداشت مدیرعامل یکی از خودروسازان نقل محافل شده است.

 گویا صندلی خالی ایشان به یکی از مدیران رده بالای کشور، که فعلا سکان هدایت یکی از بزرگترین مجموعه های بازار را به عهده دارند، پیشکش شده ولی ایشان زیر بار نرفته اند. به هر حال هم پذیرش سمت به نوعی افت شغلی برای این بزرگوار خواهد بود و هم به دست گرفتن سکان یک کشتی سوراخ با هزاران مسافر آن هم در دریای طوفانی اقتصاد کشور ما، ریسک بزرگی است.

تبانی در مفت فروشی در یکی از پتروشیمی ها
یکی از اهالی سابق بهارستان هم در نامه ای به رییس قضا از فساد ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی یکی از پتروشیمی ها گله کرده است. گویا چند تن از مدیران محترم صنعت که نام مدیرعامل یکی از شرکت های پتروشیمی بورسی هم در میان آنها خودنمایی می کند، تبانی کرده و یک شرکت ۱۰۰۰ میلیاردی را ۱۰۱ میلیارد تومان فروختند، آن هم قسطی! البته پرونده متخلفان، قطور تر از این حرف هاست که به همین یک تخلف ختم گردد.

خرد کردن تره در بلوار اسفندیاری
بانک بلوار اسفندیاری که به تازگی از زیر سایه مرد بنفش پوش درآمده، در سال ۹۷ سرمایه گذاری خود در حوزه املاک را حدود ۸۵۰ درصد افزایش داده تا نشان دهد برای قوانینی مثل منع فعالیت بانک ها در حوزه املاک و مستغلات، تره هم خرد نمی کند.

باز شدن پای ژن های خوب به صنعت لبنی
پای ژن های خوب به صنعت لبنی کشور هم باز شده و در بین اعضای هیات مدیره و مدیران عامل زیرمجموعه های بزرگترین هلدینگ لبنی کشور، نام هایی به چشم می خورد که سمت شان را مدیون دایی جان و داماد جان و... هستند. گویا ترس از افشای این فامیل بازی ها باعث شده هلدینگ مذکور، نام اعضای هیات مدیره زیرمجموعه ها را منتشر نکند. 

تله ترک ها برای داروسازان کشور
یکی از معاونان رییس جمهور در مورد دامپینگ دارو مواردی مطرح کرده که فکر کردن به آن خالی از لطف نیست. گویا رقبای ترک، بازار داروی ما را زیر ذره بین گذاشته اند و به محض آنکه جای خالی دارویی در کشور سبب شود شرکتی به فکر تولید آن بیفتد، دارو را با قیمت بسیار پایین یا حتی گاه به عنوان اقدام خیرخواهانه روانه بازار ما می کنند تا اگر شرکتی قصد تولید داروی مذکور را داشت، مجبور شود با قیمت محصول وارداتی رقابت کند که صد البته چنین رقابتی، توجیه ندارد و تولید کننده عطای تولید را به لقای آن ببخشد و کمی بعد، بیماران ناچار به خرید همان داروی وارداتی به چند برابر قیمت قبل شوند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر