بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸
در پی رقابت خریداران داخلی و خارجی در آمریکا

قیمت آهن قراضه افزایش یافت

در پی افزایش تقاضای آهن قراضه تولیدی آمریکا ، قیمت این محصول روند صعودی به خود گرفت.
کد خبر : ۱۹۹۷۷

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ در پی افزایش تقاضای آهن قراضه تولیدی آمریکا ، قیمت این محصول روند صعودی به خود گرفت . در حال حاضر تقاضای صادراتی آهن قراضه در آمریکا به شدت بالا رفته و در عین حال مصرف کنندگان داخلی این محصول نیز در حال رقابت برای ارایه پیشنهادهای قیمتی بالاتر از خریداران خارجی هستند.

در روزهای اخیر قیمت هر تن آهن قراضه خرد شده برای تحویل در مناطق مرکزی و غربی ایالات متحده 32.5 دلار افزایش یافته و به مرز 190 دلار رسیده است. محدوده قیمتی پیشنهاد های خرید نیز 180 تا 200 دلار گزارش می شود . قیمت آهن قراضه سنگین نیز به 180 دلار در هر تن رسیده و پالت های آهنی بریده شده نیز به قیمت 190 دلار در هر تن به فروش می رسد.

در این میان آهن قراضه خرد شده درجه 1 (Prime) بیشترین رشد قیمت را به نام خود ثبت کرده است قیمت این محصول در پایان هفته بیش از 60 دلار بالا رفته و به 230 تا 240 دلار در هر تن رسیده است.

فروشندگان آمریکایی آهن قراضه این رشد قیمت را در شرایط کنونی تقاضا طبیعی دانسته و معتقدند که خریداران داخلی اگر به دنبال رقابت با خریداران خارجی هستند می بایست قیمت خود را 40تا 50 دلار دیگر نیز بالا ببرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر