بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دلیل مثبت شدن امروز بازار چه بود

سهم‌های گروه قطعه‌سازی، تجهیزاتی و ماشین‌آلات صنعتی پتانسیل رشد دارند.
کد خبر : ۲۰۱۲۸۲

دلیل مثبت شدن امروز بازار چه بود

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز سبز است و شاهد صف خرید در بسیاری از سهم های بازار هستیم. شاخص کل بعد از مدت ها درجا زدن، امروز از محدوده ۳۰۸ هزار واحد فراتر رفت.

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل مثبت شدن امروز بازار و پیش بینی روند آتی بیان کرد: افزایش قیمت بنزین را علت مثبت شدن بازار سرمایه نمیدانم و معتقدم اقبال بازار سرمایه ناشی از آرامشی است که این روزها بر بازار سرمایه حاکم شده است.

وی افزود: هفته گذشته، به رغم برخی ناآرامی ها و قطعی اینترنت، حجم معاملات بازار سرمایه قابل قبول بود و با شروع هفته و بازگشت آرامش به بازار، روند بازار سرمایه هم بهبود یافت. نکته قوت بازار سرمایه، اظهار نظرهای مثبت مسوولان و مقامات مختلف و مهم تر از همه، فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد هدایت سرمایه ها به بازارهای مولد است. در سنوات گذشته، بازار سرمایه دغدغه دولت و مسوولان کشور نبود؛ اما این روزها در صحبت های دولتمردان مرتبا از سرمایه گذاری در بورس می شنویم و همین توجه به بازار سرمایه، موجب جلب اعتماد سرمایه گذاران و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه شده‌است.

کارشناس بازارسرماریه افزود: بدون شک «بازار سرمایه» مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری است و در شرایط فعلی، بیش از هر بازاری برای سرمایه گذاران، بازدهی به همراه خواهد داشت. البته امیدواریم سیاست های دولت هم به حفظ آرامش این بازار کمک کند. بازار سرمایه رشد خواهد داشت؛ ولی هیچ روند صعودی، همیشگی نیست و در مقاطعی افت بازار و اصلاح قیمت سهم ها را شاهد خواهیم بود.

گزینه های مناسب سرمایه گذاری

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: به سهامداران کم تجربه توصیه می شود از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند. سرمایه گذاری مستقیم برای افراد کم تجربه در عین هیجان و لذت، ریسک هایی هم به همراه دارد. برای سرمایه گذاری مستقیم، سهم های گروه خودرویی را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری ارزیابی میکنم. سهم های گروه قطعه سازی، تجهیزاتی و ماشین آلات صنعتی هم پتانسیل رشد دارند.

نظر دیگر کارشناسان بازار سرمایه را اینجا بخوانید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر