بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر : ۲۰۸۲۹
به گزارش خبرنگار ايرنا، ‌"حميد برهاني"‌ عصر يکشنبه در مراسم معارفه قبل از عرضه سهام بانک صادرات، با تببين تاريخچه، عملکرد، دستاوردها و برنامه هاي آتي بانک صادرات، افزود: اين بانک در راستاي تصميم نظام جمهوري اسلامي و خصوصي سازي بانک ها و موسسات دولتي آماده واگذاري به بخش خصوصي شده است.

وي اظهار داشت: بانک صادرات اکنون با گسترده ترين شبکه بانکي بيش از سه هزار شعبه فعال را در اختيار دارد که سرمايه کنوني آن حدود 168 هزار و سه ميليارد ريال است.

به گفته برهاني، از سال 1379 اقدام به پياده سازي ارايه خدمات الکترونيکي در اين بانک شده و اکنون در اين زمينه رکوردار است.

وي تصريح کرد: تبديل شدن به بانک بين المللي پيشرو با بهره گيري از فن آوري نوين و شکستن محدوديت ها زمان و مکان و همچنين دسترسي به متمايزترين خدمات براي مشتريان و خلق ارزش افزوده براي ذينفعان بانک براي ارزش آفريني منحصر به فرد جهت مشتريان و سهامداران در راستاي حفظ فرهنگ مشتري مداري چشم انداز و ماموريت اين بانک است.

مديرعامل بانک صادرات، ايجاد روابط بلندمدت با مشتريان خود و ارايه خدمات با کيفيت عالي از طريق ارايه خدمات بانکي موثر به هريک از مشتريان، ‌توسعه همکاري هاي بين المللي و توسعه بانکداري نوين را از اهداف اين بانک دانست.

** شبکه بين المللي بانک

وي با اشاره به شبکه بين المللي بانک، ‌گفت: فعاليت برون مرزي اين بانک از سال 1340 با ايجاد شعبه در هامبورگ آلمان آغاز و در زمان حاضر با 21 شعبه، سه دفتر سرپرستي، ‌دو بانک مستقل، ‌دو بانک مشترک در خارج از کشور و 122 شعبه ارزي در داخل گسترده ترين شبکه ارزي و بين المللي را در بين بانک هاي کشور داراست.

وي در خصوص املاک مازاد اين بانک نيز گفت:‌ حدود 60 درصد از املاک مازاد اين بانک در سه تا چهار سال گذشته فروخته شده و 40 درصد مابقي نيز بايد به فروش برسد.
برهاني گفت: در صورت خصوصي شدن بانک صادرات يکي از سياست ها ادغام شعب کم بازده است و براي ارايه سرويس به مشتريان از ابزارهاي ديگري که توجيه اقتصادي دارد، استفاده مي شود.

به گفته وي، براي جايگزيني شعب گسترده که زماني مزيت بوده و در زمان حاضر جذابيت چنداني ندارد ارايه خدمات الکترونيک بانک را گسترش خواهيم داد که از جمله آنها مي توان سيستم بانکداري اينترنتي را نام برد.

گفتني است با عرضه سهام بانک صادرات در بورس نسبت بانک هاي تجاري – خصوصي در بورس به بيش از 50 درصد خواهد رسيد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر