بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر : ۲۵۳۹۲

قيمت هر شاخه تيرآهن در بازار كه سال گذشته شاخه‌اي 170 هزار تومان فروخته مي‌شد، امسال 102 هزار تومان فروش مي‌رود.

محمد آزاد ـ رييس اتحاديه آهن‌فروشان تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره نوسان قيمت آهن‌آلات در بازار اظهار كرد: تغيير بازار آهن ثابت نيست زيرا بازار آهن به گونه‌اي پيش مي‌رود كه در سال جاري هم توليدات نسبت به سال قبل افزايش پيدا كرده و ميزان مصرف پايين آمده است و هم واردات آن كاهش نيافته است.

وي افزود: در حال حاضر بازار در حالت ركود ناخواسته به سر مي برد و افزايش و افت و خيز قيمت‌ها هيچكدام جوابگو نيست.

آزاد قيمت هر شاخه تيرآهن در بازار را 102 هزار تومان اعلام كرد و گفت: سال گذشته تيرآهن روي شاخه‌اي 170 هزار تومان فروخته مي‌شد.

او اضافه كرد: در مورد قيمت ميلگرد هم رقم آن در بنادر زير 500 هزار تومان است ولي در بازار روي 530 هزار تا 550 هزار تومان در هر كيلو فروش مي‌رود.

رييس اتحاديه آهن‌فروشان تهران با ابراز نگراني از اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها ادامه داد: ما نگران اجراي اين لايحه هستيم چرا كه مشكلات بعدي افزايش قيمت‌ها مي‌تواند به طور كلي بازار آهن را تعطيل كند و قيمت‌ها ناخواسته گران خواهد شد.

وي تصريح كرد: با شرايط موجود و قيمت‌هاي فعلي، بازار كشش لازم را ندارد و اگر ناخواسته قيمت‌ها20 تا 25 درصد اضافه شود بازار به يك‌باره متوقف مي‌شود به همين دليل رايزني‌هايي را با توليد‌كنندگان و واردكنندگان آغاز كرده‌ايم تا با بورس كالا هماهنگ حركت كنيم و بازار را در حد معقول حفظ كنيم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر