بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۰
در این مطلب پیش بینی خریداران و سرمایه گذاران بر روی بازار های کالایی از روند قیمت برخی از کالاهای خام و نهاده های انرژی ارایه می گردد .
کد خبر : ۲۷۷۳۰

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ خریداران کالاهای خام صنعتی و نهاده های انرژی با بهبود اوضاع احیای جهانی تقریباً به این نتیجه رسیده اند که بازار این محصولات در سال آینده با رشد قیمت همراه خواهد بود. در این مطلب پیش بینی خریداران و سرمایه گذاران بر روی بازار های کالایی از روند قیمت برخی از کالاهای خام و نهاده های انرژی ارایه می گردد .

* قیمت رادیوم 31 درصد بالامی رود : کارشناسان مرکز تحقیقاتی JBWere موسسه مالی Goldman Sochs اعتقاد که متوسط قیمت رادیوم در سال آینده به 1963 دلار برسد که در مقایسه با متوسط 1496 دلار سال جاری منعکس کننده رسد .

* موسسه تحیقات بازار فلزات Brook Hunt لندن در گزارشی پیش بینی می کند که افزایش های ظرفیت صورت گرفته در تولید آلومین طی ماههای اخیر باعث افت قیمت این محصول می شود .

بر این اساس انتظار می رود مازاد عرضه در بازار آلومین طی سال آینده در سطح یک تا 1.5 میلیون تن باشد و همین امر قیمت را زیر 300 دلار در هر تن قرار خواهد داد .

* هزینه برق پایین می آید

کارشناسان موسسه اطلاعات انرژی EIA انتظار دارند که نرخ هزینه برق در سال آینده تا سطح 1.6 درصد کاهش یابد .

* ورق فولاد گران می شود

تحلیلگران شرکت های فولاد سازی AK Steel Nucoo بر این عقیده اند که به علت رشد قیمت ضایعات فولاد در اواخر سال جاری باید انتظار رشد قیمت ورق فولاد را در ماههای ابتدایی سال آینده داشت .

* موسسه مالی Goldman Sachs در گزارشی ادعا کرده که به علت ایجاد مشکلات در زمینه عرضه در ماههای پیش رو مسلماً شاهد افزایش قیمت کالاهای خام صنعتی خواهیم بود.

* پلاتین هم گران می شود : جانسون جانی ، تحلیل گر سرشناس بازار فلزات قیمتی بر این عقیده است که قیمت پلاتین تا اواسط سال 2010 به سطح 1550 دلار خواهد رسید علت اصلی نیز کاهش عرضه ذکر شده است .

* هم اکنون قیمت پلاتین زیر 1200 دلار در هر اونس می باشد .

* افزایش قیمت پلی پروپیلن در راه است :

* شورای صنایع شیمیایی آمریکا در گزارشی عنوان کرده که هم اکنون عرضه محصولات پتروشیمی و بخصوص پلی پروپیلن در آمریکای شمالی محدود شده که این امر مسلماً افزایش قیمت این محصول در ماههای پیش رو در این منطقه را به همراه خواهد داشت .

* افزایش قیمت در بازار سنگ آهن حتمی است .

* kumboمدیر عامل شرکت تولید سنگ آهن   از روند تعیین قیمت این محصول برای سال آینده خبر هایی داد .

کرسین کریفیت در این رابطه اظهار داشت که در مذاکرات قراردادهای بلندمدت این محصول میان به خریداران بزرگ و سه فروشنده اصلی این محصول یعنی BHP ، Vale و Rio Tinto قیمت سنگ آهن برای سال 2010 حداقل 10 درصد بالاتر از سطوح سال جاری قرار خواهد داشت .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر