بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر : ۳۰۵۱۰
حشمت الله عطار زاده دیپلمات ایرانی در پاکستان که در 13 نوامبر 2008 ( 23 آبان 1387) در پیشاور ربوده شده بود ، آمریکا و اسراییل را متهم به دست داشتن در توطئه ربودن خود کرد .

به گزارش عصر ایران این دیپلمات ایرانی در گفتگو با شبکه برون مرزی انگلیسی سیمای جمهوری اسلامی " پرس تی وی " با اشاره به این موضوع ، سازمان های جاسوسی آمریکا و اسراییل را متهم کرد که در ربودن او دست داشته اند .

وی با متهم کردن دولت آمریکا به ربودن خود ، به پرس تی وی گفت : " آمریکا پشت این قضیه بود ".

عطار زاده افزود که سازمان سیا و موساد با دستور دولت آمریکا در عملیات ربودن او در پاکستان نقش داشته اند .

هنوز انگیزه های اصلی ربودن این دیپلمات کشورمان و نیز جزییات آزادی او از چنگال ربایندگان فاش نشده است ، اما حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کشورمان هفته گذشته با اعلام خبر آزادی عطار زاده ، آزادی این دیپلمات کشورمان را در اثر یک کار پیچیده و موفق اطلاعاتی از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان دانست .

هفته گذشته عطار زاده پس از بیش از 16 ماه از دست ربایندگان آزاد شد ، اما هنوز جزییاتی از ماهیت ربایندگان او آشکار نشده است .عطار زاده کنسول سوم سرکنسولگری کشورمان در پیشاور پاکستان بود .

وی در 23 آبان ماه 1387 و در اثر حمله گروهی مسلح به خودروی حامل او و در حالی که در اثر این حمله محافظ او کشته شد ، دستگیر و به منطقه نامعلومی منتقل شد .

پیش از این وزیر اطلاعات نیز طی اظهاراتی که درباره جزییات آزاد سازی عطار زاده داشت ، سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی را متهم به دست داشتن در این گونه عملیات ها و نیز ایجاد نا امنی در منطقه کرده بود .

حیدر مصلحی در این باره گفته بود : " آمریکا، موساد و سیستم‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی به بهانه‌های واهی با حضور در منطقه جز با ایجاد ناامنی، چیز دیگری به همراه نداشته‌اند... در همین راستا در آبان سال ۸۷ در کشور پاکستان اتفاق دردناکی افتاد و حشمت الله عطارزاده دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان توسط یک گروه مسلح که از طریق موساد و آمریکا حمایت می‌شد، ربوده شد."

مصلحی تصریح کرده بود : وزارت اطلاعات در راستای انجام ماموریت‌های خود اقداماتی برای آزاد سازی این فرد آغاز کرد که در یک اقدام پیچیده اطلاعاتی توسط برادران وزارت اطلاعات عطارزاده به میهن اسلامی بازگردانده شد.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به نحوه ربوده شدن دیپلمات ایرانی در پاکستان، افزود : گروهی که حشمت الله عطارزاده را در پیشاور ربودند یک گروه مسلح و مرتبط با سیستم آمریکایی‌ها و موساد بودند که خواسته‌های مختلف نیز داشتند اما جمهوری اسلامی ایران با قدرت و بدون کوچک‌ترین پاسخ به خواسته‌های آنها توانست با اقتدار و در یک اقدام پیچیده اطلاعاتی عطارزاده را آزاد و به میهن اسلامی بازگرداند.

وی با بیان اینکه در زمان مناسب توضیحاتی لازم در خصوص این عملیات پیچیده اطلاع رسانی خواهد، شد، اظهار داشت : سیستم‌های اطلاعاتی موساد و آمریکا از آزادی این دیپلمات دچار سردرگمی شده‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر