بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۱
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز :

عرضه های خصوصی سازی مانع حرکت سهام بانک ها و بیمه ها شد

به گفته این کارشناس بازار سرمایه بسته پیشنهادی بانک مرکز ی آینده روشنی برای بانک ها نشان می دهد .
کد خبر : ۳۱۴۰۷

به گزارش بورس نیوز ؛ عرضه های سازمان خصوصی سازی مانع حرکت سهام بانک ها و بیمه ها شده اما رشد نقدینگی و بسته پیشنهادی بانک مرکزی آینده بانک ها را روشن کرده است .

 مهدی علی خانی با اشاره به وضعیت صنعت بانکداری در بازار سرمایه  گفت : طی چند وقت اخیر عرضه های سازمان خصوصی سازی ، مانع حرکت سهام بانک ها و بیمه ها شده است . اما با توجه به آمار بانک مرکزی که حاکی از رشد نقدینگی است و از آنجا که مهم ترین موضوع برای درآمد زایی بانک ها ، حجم نقدینگی است با این نگاه وضعیت صنعت بانکداری مناسب است .

به گفته این کارشناس بازار سرمایه بسته پیشنهادی بانک مرکز ی آینده روشنی برای بانک ها نشان می دهد .

علی خانی در ادامه با اشاره به معاملات نماد مخابرات در بازار سرمایه گفت :

با توجه به میزان حجم مخابرات در بازار سرمایه ، اعمال شفافیت در این نماد بسیار مهم است . البته باید گفت : از این شرکت تا چند سال گذشته به لحاظ ساختار دولتی هیچگاه حسابکشی نشده است. لذا مخابرات ، بعد از ورود به بورس همواره با عدم شفافیت روبرو بوده است . به گفته علی خانی سرعت حرکت مخابرات به سوی شفافیت اطلاعات افزایش یافته است .

علی خانی تأکید کرد : مجمع مخابرات که در 18 اردیبهشت ماه برگزار می شود فرصت مناسبی برای پاسخگویی به سوالات سهامداران و فعالان بازار است و سهامداران باید سوالهای خود را در مجمع مطرح کنند .

علی خانی با اشاره به استراحت شاخص بازار در روزهای اخیر افزود : با توجه به قوانین اقتصادی کشور افق سرمایه گذاری میان مدت ، بهترین نوع سرمایه گذاری است. اما در سال جاری مهمترین عامل رشد بازار سرمایه علاوه بر عوامل مؤثر خارجی ، نبود بازار جایگزین در کشور بود لذا از آنجا که حجم نقدینگی باید در جایی متبلور می شد بازار سرمایه با هجوم نقدینگی مواجه شد و شاخص ها رشد یافت که این امر مهمترین عامل رشد بازار سرمایه قلمداد می شود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر