بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۷
ضمن توزیع 1150 ريال سود نقدی در مجمع بیان شد

تداوم سود آوری استراتژی خوراک دام پارس

در مجمع خوراک دام پارس مدیر عامل شرکت به تشریح وضعیت فعلی و آتی شرکت پرداخت و گفت : آینده بسیار روشنی در انتظار شرکت و سهامداران است زیرا با کمک شرکت هلدینگ کشاورزی در آینده نزدیک تولید خوراک دام و طیور به طور کامل در اختیار خوراک دام پارس قرار می گیرد .
کد خبر : ۳۲۳۰۴

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت خوراک دام پارس راس ساعت 10 صبح مورخ سه شنبه 4 خرداد ماه سال جاری در محل شرکت با حضور بیش از 90.26 درصد سهامداران در محل قانونی شرکت برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور علیرضا صادق محمدی به عنوان مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره و آقای احمد مشیریان به عنوان رئیس مجمع و نظارت ابراهیم بخشی و ابوترابی و به دبیری آقای علیرضا صادق محمدی کامل شد.همچنین نماینده سازمان بورس خانم رحمانی و نماینده موسسه  حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.
 

1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 1150 ریال به عنوان سود نقدی به در ازای هر سهم

3- ابقاء موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

 
حاشیه مجمع :

در مجمع خوراک دام پارس مدیر عامل شرکت به تشریح وضعیت فعلی و آتی شرکت پرداخت و گفت : آینده بسیار روشنی در انتظار شرکت و سهامداران است زیرا با کمک شرکت هلدینگ کشاورزی در آینده نزدیک تولید خوراک دام و طیور به طور کامل در اختیار خوراک دام پارس قرار می گیرد .

وی در خصوص وضعیت مالیات شرکت گفت : ما توانسته ایم از معافیت مالی مربوط به طرح توسعه استفاده کنیم حداقل سهمی 80 ریال سود به هر سهم اضافه گردید و از طرف دیگر راه اندازی خط تولید خوراک آبزیان با حاشیه سود حدود 20 درصدی برای شرکت بسیار مفید است زیرا هم اکنون حاشیه سود تولیدات شرکت 15 درصد است و ما قصد داریم سود آوری شرکت را تداوم بخشیم .

پیام هیأت مدیره :

صنعت کشاورزی شاخه دامپروری همانند سایر صنایع از تأثیرات بحران جهانی اقتصاد نیز در امان نبوده است . این تأثیر از اواخر سال 1386 باعث افزایش شدید نرخ مواد اولیه تا اوسط سال 1387 بوده که آثار روانی تحریم نیز بر این صنعت سایه اندوخته بود .

علیهذا در نیمه دوم سال 1387 با افزایش موج بحران یکباره نرخ مواد اولیه روند نزولی را طی نمود و در سال 1388 با نوسانات شدید نرخ نیز مواجه بود از طرفی تاسیس کارخانه های تولید دان مرغ نیز طی دو سال اخیر که تعداد آنها قریب به 450 کارخانه در مناطق جغرافیایی کشور رسیده است که این امر در میزان عملیات شرکت تاثیر بسزایی داشته است . از طرفی تغیرات نرخ جوجه یک روزه در بازار و عدم سود آوری برا ی تولید کننده مرغ و اجتناب از تولید توسط مرغداران یکی دیگر از مشکلات صنعت احتمال تحریم های اقتصادی ( کشورهای صادرکننده غلات و طیور ) میباشدکه اثر غیر مستقیم بر صنعت و این شرکت دارد .

شیوع بیماریهای فوق حاد مرغی و دامی فرسودگی ماشین آلات از دیگر مشکلات شرکت می باشد .

علیرغم مشکلات مشروحه فوق الذکر در سال مالی مورد گزاش هیأت مدیره توانست شرکت را از بحران عبور و شرکت جایگاه خود را در صنعت حفظ نماید .

استرا تژی شرکت حفظ برند شرکت و با توجه به سرمایه گذاریهای اخیر برنامه های میان مدت خود را در افزایش میزان تولید و فروش و گسترش بازار های داخلی و خارجی و جذب مشتریان صنعتی و حذف تدریجی مشتریان سنتی و جایگزینی تدریجی تکنولوژی جدید در سخت افزارهای تولید و در بلندمدت استراتژی شرکت الحاق به زنجیره کامل تأمین گوشت و پروتیین بوده ، و همچنین ایجاد کارخانجات و یا کشتارگاه در مناطق مختلف جغرافیایی کشور علی الخصوص بازار های هدف می باشد .

یکی دیگر از استراتژی های شرکت ارتقاء به بازار اول سازمان بورس اوراق بهادار می باشد.

معرفی شرکت خوراک دام پارس

شركت خوراك دام پارس سهامي خاص در تاريخ1345.7.20 در زميني بمساحت43000 متر مربع در كيلومتر جاده مخصوص 10كرج با ظرفيت اسمي 400 تن در روز به بهره برداري رسيد و در سال 1356 ظرفيت توليدي شركت به 600 تن در دو شیفت افزايش يافت .

و طبق صورت جلسه مورخ 1354.10.29مجمع عمومي فوق العاده نوع شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل گرديدو در ديماه 1356 در تابلو بورس اوراق بهادار تهران درج گرديد .

-فعاليت اصلي شركت تهيه و توليد خوراك طيور (مرغ گوشتي و تخم گذار) خوارك دام ( كنسانتره دامي ) و خوراك حيوانات آزمايشگاهي و ساير حيوانات مي باشد .

- سهامداران عمده شركت ، شركت سرمايه گذاري كوثر ، شركت سرمايه گذاري ملي ايران ، شركت سرمايه گذاري بوعلي و بيمارستان خيريه رحيميان مي باشد .

- آخرين سرمايه ثبت شده شرکت میلیارد ریال می باشد و دارای رتبه اول شفافیت ارایه اطلاعات در صنایع غذایی شرکتهای عضو بورس اوراق بهادار و رتبه 79 در کل شرکتهای پذیرفته شده در بورس می باشد.

حیطه فعالیت

ارایه محصولات به اکثر استان ها و شهرهای کشور

مشتریان : شامل مرغداران، دامداران ، پرورش دهندگان شتر مرغ، بوقلمون ، اسب و همچنین تعاونی ها و مراکز تحقیقاتی کشور.

بهره برداری و ظرفیت ها

فعالیت شرکت بموجب مجوز شماره 57686 مورخه 1347.12.18 صادره از وزارت صنایع و معادن ، بهره برداری از کارخانه با ظرفیت 400 تن (بصورت مش) در روز آغاز گردیده است . مضافاً بموجب نامه شماره 35011 مورخه 1356.09.08 صادره از اداره کل صنایع غذایی و دارویی وزارت صنایع و معادن ظرفیت اسمی به 600 تن در روز ( دو شیفت) افزایش یافته است .

ظرفیت قابل دسترسی شرکت ارتباط مستقیم با حجم سفارش مشتریان ( در طول سنوات گذشته و سال مالی مورد گزارش ) دارد و تولید شرکت نیز متأثر از فروش در هر سال در نوسان میباشد . مضافاً این شرکت در سال 1356 به عضویت سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت غذایی فعالیت دارد و تنها شرکت تولید کننده خوراک دام و طیور و آبزیان می باشد که در سازمان بورس و اوراق بهادار عضویت دارد. سهم فروش محصولات شرکت در کل بازار کشور 10 درصد ( تولیدات صنعتی ) می باشد و تا سال 1381 تعداد 269 کارخانه تولید خوراک دام و طیور وجود داشته و در حال حاضر تعداد کارخانجات فعال در این صنعت از مرز 450 واحد گذشته است .

کلیه محصولات شرکت در بازار داخل کشور بفروش رسیده و بدلیل وجود موانع تاکنون فروش صادراتی نداشته است و لیکن همانطوریکه در بخش پیام هیأت مدیره توضیح داده شده یکی از اهداف میان مدت شرکت صادرات محصولات خود به کشورهای آسیای میانه می باشد که دراین راستا مذاکرات مقدماتی آغاز گردیده است. درسال مالی مورد گزارش تحولاتی صورت پذیرفت که فروش محصولات شرکت را تحت شعاع قرارداد که در پیام هیأت مدیره افشاء گردیده است .
 
 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر