بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر : ۳۳۱۶۷

فرارو-آيت الله جنتي درباره دلایل حمایتش از رئیس جمهور گفت: حمايت من از دولت يكي به دليل حمايتهاي مقام معظم رهبري بوده است و ديگر اينكه غالباً مواضع و شاخصه‌هاي وجودي رئيس جمهور را مي‌پسندم.

دبير شوراي نگهباندر گفتگوبا پايگاه اطلاع‌رساني شوراي نگهبان سخن می گفت در پاسخ به سوالی مبني بر اين‌كه بعضاً ديده مي‌شود كه حضرتعالي، حمايت‌هاي جدي از دولت داشته‌ايد و در مواردي نيز به شدت از برخي عملكردها و موضع‌گيريهاي دولت، انتقاد نموده‌ايد. دليل آن چيست؟ عنوان كرد: حمايت من از دولت يكي به دليل حمايتهاي مقام معظم رهبري بوده است و ديگر اينكه غالباً مواضع و شاخصه‌هاي وجودي رئيس جمهور را مي‌پسندم؛ مانند ساده زيستي، تواضع، پركاري، عدالتخواهي صادقانه، علاقه به خدمت به محرومين، شهامت و شجاعت در اقدام به كارهاي سنگين و احياناً خطرناك، مبارزه با ظلم و فساد و استكبار و سلطه طلبان زورگو در حد تحقير آنها و برخورد از موضع قدرت با آنها، ابتكار در عمل كه هميشه حرف اول را مبتكران مي‌زنند.

اين مجموعه خصالي است كه من در هر كه باشد او را دوست دارم و از او حمايت مي‌كنم و اين خصال در افراد گذشته وجود نداشته و يا كمتر وجود داشته است و مردم هم به همين دليل، آن آراء بالا را به او دادند.

نقاط قوت رييس جمهور بر نقاط ضعفش غلبه دارد
وي ادامه داد: البته اين بدين معني نيست كه من همه چيز و همه كار او را قبول دارم. نقدهاي زيادي دارم كه بعضي را به خود او گفته‌ام، بعضي را در جمع اظهار كرده‌ام و بعضي را هم در سينه نگه داشته‌ام و تاكنون حجتي بر اظهار آنها در ميان مردم نداشته‌ام. ولي مجموعاً، نقاط قوت او بر نقاط ضعفش غلبه دارد. توضيح بيش از اين لازم نيست و من معتقدم بالاخره مسئولي كه با رأي بالاي مردم سر كار آمده است نبايد مشكلي در راه خدمت به مردم برايش ايجاد كرد.

مشكل‌آفريني، سودش به دشمن مي‌رسد و زيانش به مردم. هر كه نيت خيري دارد بايد در ارشاد خيرخواهانه او و تذكر نقصها و ضعفها و ارائه پيشنهادها بكوشد. خداوند در اين ماه شريف رجب، همه ما را به راه راست هدايت فرمايد و به راهي كه رضاي او در آن است بدارد و از راهي كه نعوذ باا... غضب و سخط او در آن است باز دارد. اللهم اجعل عواقب امورنا خيراً و الهمنا طاعتك و جنبنا معصيتك.

آیت الله جنتی همچنین در توضيح زمان ورودش به شوراي‌ نگهبان و دليل انتصاب وي از سوي امام (ره)، عنوان كرد: عضويت من در شوراي‌ نگهبان از همان آغاز تشكيل اين شورا و به حكم حضرت امام رضوان ا... عليه بود. من خودم قبل از اعلام حكم حضرت امام از طريق صدا و سيما، اطلاع نداشتم. آن زمان من در دادگاه انقلاب اسلامي اهواز مشغول قضاوت بودم. قاعدتاً پيشنهاد عضويت من در شورا به حضرت امام (ره) از طريق دوستان بوده است و من اطلاع دقيقي ندارم.

جنتي در پاسخ به اين سوال كه مسئوليت عضويت در شوراي ‌نگهبان را در مقايسه با ساير مشاغل چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ عنوان كرد: من نسبت به شخص خودم اين مسئوليت را از ساير مسئوليت‌هايي كه كم و بيش به عهده من قرار مي‌گرفته است، مهم‌تر و برتر مي‌دانم. به دليل همان اهميتي كه در پاسخ سؤال اول گفتم. به همين جهت، كار اصلي و عمده من نيز صرف انجام وظيفه محوله در اين شورا مي‌شود.

فلسفه انتخابم به عنوان دبير شوار فراغت بيشتر نسبت به ساير اعضا و حضورم در تهران است
دبير شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه از چه زماني و چگونه به عنوان دبير شوراي ‌نگهبان انتخاب شديد؟ و كار دبيري شوراي‌ نگهبان، چه سختي‌ها و ملاحظاتي دارد؟ خاطرنشان كرد: بنده در تيرماه 1371 به عنوان دبير شوراي نگهبان انتخاب شدم و انتخاب من در آغاز و در ادامه نيز اين گونه بوده و هست كه هر سال براي مدت يك سال هيأت رئيسه و از جمله دبير انتخاب مي‌شوند.

فلسفه انتخاب من در آغاز و در ادامه اين بوده است كه من فراغت بيشتري دارم و هميشه در شهر تهران هستم ‌ـ ‌بر خلاف عمده فقهاي محترم كه در قم تشريف دارند ‌ـ و كارم شب و روز هم ندارد، حتي گاه در تعطيلات هم كار مي‌كنم. راجع به سختيهاي كار نيز مشكلاتي هست كه پرداختن به آنها لزومي ندارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر