بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر : ۳۴۷۲۴

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

هوسبازي‌هاي شيوخ عربستان و شيخ‌نشين‌هاي خليج‌فارس، ضايعات جبران‌ناپذيري در جهان عرب برجاي گذاشته است.

سفارت عربستان در دمشق اخيرا اعلام كرد 400 خانواده از هم پاشيده در نتيجه ازدواج زنان سوري با مردان عربستاني وجود دارد كه نتيجه نوعي ازدواج به نام ازدواج تابستاني است كه در سال‌هاي اخير رواج يافته است. جمعيت خيريه سرپرستي خانواده‌هاي سعودي در خارج نيز اخيرا اعلام كرد 600 خانواده سعودي از هم پاشيده با يك هزار و822 نفر جمعيت در خارج از كشور به ويژه سوريه و مصر زندگي مي‌كنند.

پايگاه اينترنتي سوريانيوز نيز گزارش داد: بحرين، كويت، يمن، مغرب، اندونزي، فيليپين، اقليتي در اروپا، آمريكا و استراليا ديگر ميزبانان چنين خانواده‌هايي هستند.

اين گزارش مي‌افزايد: وجود چنين خانواده‌هايي باعث به انحراف كشيده شدن زنان و حتي تكدي به منظور تامين نيازهاي زندگي در ميان آنان شده است. ازدواج تابستاني به ازدواجي گفته مي‌شود كه در تابستان انجام مي‌شود؛ اما زمان طلاق آن مشخص نيست امري كه در ميان افراد پولدار و تجاري كه بسيار سفر مي‌كنند، رواج دارد. در اين نوع ازدواج‌ها افراد سعودي و كشورهاي حاشيه خليج فارس با حضور در سوريه دختر مورد نظر خود را به مدت سه ماه كه در سوريه اقامت دارند به عقد خود درآورده و پس از آن وي را رها كرده و به كشور خود بازمي گردند.

در اين گزارش آمده است: اين افراد كه معمولا داراي تفاوت‌هاي سني زيادي با دختران سوري هستند؛ براي ازدواج با دادن پول‌هاي هنگفت رضايت خانواده دختر را جلب مي‌كنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر