بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۴۰۰۲۴
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از اعزام ورزشکاران زن به خارج از کشور آن را مایه شرمساری دانست و خواستار جلوگیری از این نوع مسائل شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای جامعه روحانیت شیراز با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کردند: در شرایط کنونی باید با زبان وشیوه مناسب نسبت به اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهتمام داشته باشیم.

* تأثیر گناهان در خشکسالی

ایشان با بیان این که انجام معاصی و گناهان و بدحجابی‌ها در بروز مساله خشکسالی تاثیر زیادی دارد، اظهار داشتند: باید به سوی خدا برویم و از ارتکاب گناهان و تظاهر به معاصی که متاسفانه روز به روز در جامعه بیشتر می شود، به شدت دوری کنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همچنین با تاکید بر این که ما نباید نسبت به عالم غیب و خداوند متعال غافل باشیم، افزودند:

در مساله خشکسالی همه باید دست به دعا برداریم و انشاالله در آستانه ماه محرم و به برکت عزاداری سید و سالار شهیدان، خداوند باران رحمتش را بر این ملت نازل کند و دعای خاص امام زمان (عج) نیز شامل حال ما شود.

ایشان با اشاره به رسالت مهم روحانیت در ارشاد و هدایت جامعه گفتند: علما همواره پرچمداران امر به معروف ونهی از منکر بوده اند.


* شیراز در علم و فقاهت سابقه درخشان دارد

این مرجع تقليد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که استان فارس یک منطقه عالم خیز بوده و دارای عالمان بسیاری می باشد، بیان داشتند: بنده به علمای شیراز از قدیم ارادت داشته ام و این منطقه از گذشته در علم و فقاهت سوابق درخشانی داشته است.

ایشان اضافه کردند: علما و بزرگان شیراز از مرزهای اعتقادی مردم به خوبی حراست کنند تا خدای ناکرده فرقه‌های منحرف و باطل نتوانند جوانان و بانوان را تحت تاثیر تبلیغات سو خود قرار دهند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در خاتمه خاطر نشان کردند: علمای این منطقه باید بتوانند در سایه وحدت و همدلی به نشر دین و معارف ناب ائمه اطهار (ع) بپردازند و انشاالله خداوند شما را موفق و موید گرداند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر