بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در پی برگزاری مجمع عنوان کرد:

ارزش خالص دارایی های غدیر 1000 تومان برای هر سهم است

از آنجائیکه قیمت تمام شده پتروشیمی پردیس در پرتفوی غدیر متفاوت است بنظر می رسد کشف قیمت 1750 تومان هر سهم "شپدیس" در حدود 60 تا 65 میلیارد تومان به ارزش پرتفوی غدیر اضافه کرده است و غدیر بنا دارد تا مرز 14 درصد از سهام این شرکت را در فرابورس عرضه نماید که این عرضه نیز بصورت تدریجی انجام خواهد شد .
کد خبر : ۴۶۴۱۳
صبح امروز مجمع فوق العاده و نیز عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری غدیر با حضور بیش از 92 درصد از سهامداران این شرکت برگزار شد و در این جلسه ضمن تصویب صورت های مالی شرکت اقدامات گذشته و اهداف آتی تشریح شد .

براساس گزارش بورس نیوز مهندس معماری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که امروز ارزش بازار غدیر به 4.4 میلیارد دلار رسیده است اظهار داشت : در حال حاضر شرکت غدیر از ارزش بالای دارایی های خود بهره مند است که همین امر سبب شده تا NAV شرکت با نگاهی نه چندان خوشبینانه به رقمی در حدود 1000 تومان دست پیدا کند .

وی ادامه داد : دارایی غدیر در صنعت پتروشیمی از مرز 4 هزار میلیارد تومان عبور کرده و این در حالیست که در بخش ساختمان نیز در حدود 1000 میلیارد تومان دارایی داریم .

معماری با مقایسه سودآوری شرکت در سال 89 نسبت به سالهای گذشته خاطر نشان کرد : شرکت در سال 89 با رشد 38 درصدی سودآوری مواجه شده که نکته قابل توجه در این خصوص سهم 95 درصدی سود عملیاتی شرکت از سود محقق شده می باشد و این در حالیست که از سال 86 به بعد سهم سود عملیاتی در بودجه شرکت رو به افزایش بوده است .

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر ساخت مجموعه های تفریحی بین راهی را از اهداف والای آتی غدیر عنوان کرد و افزود : در حال حاضر 6 مجموعه بین راهی را در جاده های پر تردد وتوریستی کشور در دست داریم و قصد داریم هرچه سریعتر به 100 مجموعه بین راهی پیش بینی شده خود دست پیدا کنیم .

معماری قیمت عرضه سهام پتروشیمی پردیس در بازار فرابورس طی معاملات امروز را مناسب ارزیابی کرد و گفت : شرکت پتروشیمی پردیس از جمله شرکتهای سودآور و فعال در صنعت پتروشیمی موجود در پرتفوی غدیر می باشد که با توجه به مدیریت کارآمد و هماهنگ از آینده روشنی برخودار است .

وی تصریح کرد : از آنجائیکه قیمت تمام شده پتروشیمی پردیس در پرتفوی غدیر متفاوت است بنظر می رسد کشف قیمت 1750 تومان هر سهم "شپدیس" در حدود 60 تا 65 میلیارد تومان به ارزش پرتفوی غدیر اضافه کرده است و غدیر بنا دارد تا مرز 14 درصد از سهام این شرکت را در فرابورس عرضه نماید که این عرضه نیز بصورت تدریجی انجام خواهد شد .

معماری در پایان سخنان خود نشر حقایق و فاکتورهای ارزشمند را سیاست اصلی خود در اداره شرکتها دانست و افزود : بازار ساز و بازار گردان شرکت غدیر و زیر مجموعه های آن همان نشر حقایق و شفافیت اطلاع رسانی آن است کما اینکه نگاه غدیر بر شرکتهای تحت مدیریت خود با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه پی بر ای 7 و پایین تر است و شرکت هایی که پی بر ای آنها بالاتر از 7 باشد از نظر ما توجیه سرمایه گذاری ندارند .

شایان ذکر است که در پایان جلسه مجمع شرکت سرمایه گذاری غدیر بالاترین میزان سود در تاریخ فعالیت شرکت بین سهامداران تقسیم شد و مبلغ 50 تومان (70 درصد) سود محقق شده شرکت به همراه افزایش سرمایه حدوداً 100 درصدی دستاورد سال 89 غدیر بود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر